پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279501 تاریخ : 1396/02/18-11:17:34
,5,
مدارک ایران برای ارسال به دیوان بین المللی داوری (ICC) آماده است

در حاشیه سومین روز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

مدارک ایران برای ارسال به دیوان بین المللی داوری (ICC) آماده است

حمیدرضا عراقی, مدارک ایران برای ارسال به دیوان بین المللی داوری (ICC) آماده است. این موضوع به ترکمنستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در نشست خبری امروز در امور گاز از آماده بودن مدارک گازی ایران برای شکایت از ترکمنستان به دیوان بین المللی داوری خبر داد و گفت: قیمت گاز، خسارتی که بابت قطع گاز در زمستان پارسال به ایران وارد کردند و کیفیت گاز ارسالی به ایران، سه مورد ادعاهای ایران است.مدارک ایران برای ارسال به دیوان بین المللی داوری (ICC) آماده است. این موضوع به ترکمنستان اعلام شد.

به گفته معاون وزیر نفت، در صورت موافقت شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز این پرونده به داوری بین المللی ارسال نمی‌شود.

وی با اشاره به این که ایران هم اکنون گاز ترکمنستان را سوآپ می‌کند تا آنها دچار مشکلات مالی نشوند، تصریح کرد: در صورت توافق، واردات گاز از ترکمنستان طبق قرارداد ادامه پیدا می کند.

عراقی افزود: ترکمنستان همسایه ایران است و مشکلات به وجود آمده در ارسال گاز آنها به ایران، حقوقی است و ارتباطی به مراودات کشوری میان ایران و ترکمنستان ندارد.

قرارداد ایران با ترکمنستان برای واردات گاز در سال 1997 به مدت 25 سال بسته شد و براساس آن خط لوله ای به طول 200 کیلومتر برای انتقال گاز ترکمنستان به ایران احداث شد. براساس این قرارداد ترکمنستان باید بالغ بر 23 میلیون متر مکعب در روز به ایران گاز صادر کند.


 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران