پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452027 تاریخ : 1398/01/07-13:41:42
,17,22,
محور کار در سازمان امور مالیاتی قانون و مقررات است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی:

محور کار در سازمان امور مالیاتی قانون و مقررات است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در همایش تبیین راهکارهای ارتقاء سلامت اداری گفت: محور کار در سازمان امور مالیاتی قانون و مقررات است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، یعقوب نژاد; مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس منطقه 2سازمان بازرسی و بازرس کل استان برگزار شد، قانون، مودی و مأمور مالیاتی را3 رکن اصلی نظام مالیات ستانی عنوان و تصریح کرد: اگر بخواهیم یک نظام کارآمد، پویا و مبتنی بر عدالت داشته باشیم و مالیات را بر اساس قوانین و سیاست‌های سازمان، توأم با حداکثر رضایت‌مندی مردم وصول کنیم باید این 3 رکن در تعامل باهم دیگر و به‌صورت سیستمی هم‌زمان باهم درست و اصولی کار کنند.

یعقوب نژاد تعامل جهت دسترسی به اطلاعات اقتصادی مودیان، حمایت از مأمورین مالیاتی در برابر کسانی که دوست ندارند مالیات بدهند و تمکین به قانون ندارند را ازجمله اقدامات و کمک‌های خوب اداره بازرسی برشمرد و افزود: نقش و عملکرد اداره کل بازرسی در تشخیص گلوگاه‌های فرار مالیاتی، پیشگیری از وقوع تخلف و حمایت و پشتیبانی از نیروهای سالم، خدوم و زحمت‌کش باعث شده تا ما بهتر بتوانیم حقوق دولت را استیفا کنیم.
وی بابیان اینکه مالیات به‌عنوان یک هزینه اجتماعی عامل توسعه اقتصادی کشور است; گفت: در حال حاضر مالیات وسیله‌ای برای کسب درآمد نیست بلکه به‌عنوان وسیله و ابزار اعمال سیاست‌های اقتصادی دولت است، درواقع دولت با وصول مالیات سیاست‌های اقتصادی را تعدیل و مصرف را کنترل می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به کارکرد اجتماعی مالیات افزود: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با اعمال نرخ مصوب، می‌توان مصرف خیلی از کالاها را محدود و یا مردم را تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری درزمینه‏ ای خاص نمود.
یعقوب نژاد برقراری عدالت اجتماعی را یکی از کارکردهای مالیات عنوان کرد و اظهار داشت: استقلال اقتصادی و امنیت ملی، توزیع مناسب و تعدیل ثروت، کاهش فاصله طبقاتی، تأمین هزینه‌های جاری کشور، توسعه عمران و آبادانی منطقه و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی - مذهبی ازجمله مزایای پرداخت مالیات است.
وی بابیان اینکه همه اقتصاددان‌ها متفق‌القول درآمدهای مالیاتی را یکی از بهترین درآمدهای داخلی می‌دانند، گفت: بهترین اقتصاد آن است که متکی بر درآمدهای داخلی باشد; ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم و مورد تأکید اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای داخلی است.
یعقوب نژاد درآمدهای مالیاتی را ماندگار و سالم دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی متکی به سه‌پایه درآمد، ثروت و مصرف است که اگر درست به کار گرفته شود همه مولفه‌های یک اقتصاد سالم و پویا ازجمله تعدیل ثروت، کاهش فاصله طبقاتی و بهبود فضای کسب‌وکار محقق خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تشویق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در سطح استان در نظر گرفته‌شده است.
یعقوب نژاد با تأکید بر تعامل سازنده و حداکثری در چارچوب قانون با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در راستای حمایت از تولید و اشتغال اظهار داشت: اولویت اصلی این اداره کل با توجه به شعار سال، تحقق درآمدهای مالیاتی محول شده به استان بر مبنای اطلاعات دقیق، صحیح و رعایت عدالت مالیاتی و اصل مودی مداری است.
و ی افزود: سازمان امور مالیاتی سعی می‌کند درآمدهای مالیاتی را بدون فشار بر مودیان موجود و از طریق پیگیری معوقات مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی مشکوک تأمین کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران