پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453066 تاریخ : 1398/01/26-15:50:25
,11,22,
محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد

معاون وزیر راه:

محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه، تعهد اخلاقی داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ عبدالهاشم حسن‌نیا در خصوص نگرانی مردم معمولان نسبت به جابه‌جایی محور قدیم پلدختر تصریح کرد: با وجود اینکه محور قدیم پلدختر بیش‌ترین خسارت را در سیل اخیر دیده و برای بازسازی آن بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما به عنوان مسئول مستقیم نگهداری راه و ابنیه، صراحتاً اعلام می‌کنیم محور پلدختر خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه تعهد اخلاقی داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه راه و آب دو مؤلفه اصلی در پایداری حیات به شمار می‌روند و این محور ارتباط مستقیم با زندگی، اقتصاد و معیشت مردم منطقه دارد از این رو با اجرای راه جدید مخالف هستیم راه موجود باید در قسمت‌هایی با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی شود.

1,500 میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه سیل اخیر استان لرستان از نظر شدت، پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است، گفت: بیش‌ترین خسارت سیل در استان لرستان وارد شده است به‌طوری که نزدیک به هزار و 500 میلیارد از مجموع سه هزار و 500 میلیارد تومان برآورد خسارت وارد شده از سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه فنی راه در کشور مربوط به استان لرستان بوده است.

وی اظهار داشت: شدت تخریب در محور خرم‌آباد- ویسیان- معمولان- سه‌راه افرینه به پلدختر بسیار زیاد بوده است و راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی زیادی به شدت آسیب دیده است تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این است که با اجرای پل‌های پیش‌ساخته فلزی، لوله‌ها و باکس‌های فلزی و بتنی در گام اول راه‌های اصلی و شریانی و در گام بعدی راه‌های فرعی و روستایی را با ایجاد پل‌های موقت و یا از مسیرهای دوم بازگشایی و تردد را برقرار کند که امیدواریم تا پایان هفته جاری این مهم محقق شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به اینکه بیشترین تخریب در ضلع شرقی و غربی رودخانه کشکان اتفاق افتاده و چندین پل بزرگ در این محور تخریب شده است هم اکنون همکاران راهدار در 9 پل چم‌شهران،زیودار، کلات زیودار، بیشه، کوره‌دشت، حیات‌الغیب، دوآب، طاق عباسعلی و بابازید مشغول اجرا و نصب پل‌های فلزی با دهانه 20 تا 60 متری هستند تا راه ارتباطی این مناطق را برقرار کنند.

وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل، معاونان و کارکنان راهداری لرستان و 19 استان معین افزود: همه توان خود را برای برقراری هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی استان لرستان و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم به کار خواهیم گرفت.

حسن نیا ادامه داد: با توجه به پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر معافیت خودروهای امدادی و خدمت‌رسان و همچنین خودروهای شخصی پلاک پلدختر از عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال چنانچه شرکت آزادراه از این خودروها عوارضی دریافت کند، برای پیگیری و طرح شکایت خود به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان مراجعه کنند و این اداره کل تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران