پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515468 تاریخ : 1399/04/16-09:28:01
,10036,7,
محمدولی عوامل افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا را تشریح کرد

محمدولی عوامل افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا را تشریح کرد

در هفته گذشته بازار ارز و طلا شاهد نوسانات فراوان بود و اکنون دلار در کانال 21 هزار تومان و سکه در کانال 10 میلیون تومان قرار دارند. از این رو علت افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا را از رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران جویا شدیم.

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت، در رابطه با افزایش بی رویه طلا و سکه اظهار کرد: بحث عمده افزایش قیمت بازار ارز است، از سوی دیگر فضای مجازی با رشد قارچ گونه و از طرفی سلیقه ای عمل کردن افراد در این فضا بر افزایش قیمت اثر گذار است.

سرمایه های از خط خارج شده

وی عامل دیگر افزایش قیمت را تقاضا اعلام کرد و افزود: در موقعیت فعلی که نوسانات اینچنینی ایجاد شده، تقاضا برای سکه و گاها برای طلاهای آب شده بیشتر است. همچنین سرمایه هایی که در مسکن، بورس و خودرو در این مسیر ورود پیدا کرده بودند و اکنون در مسیر خود نمی توانند معاملاتی را انجام دهند، به سمت طلا و سکه ورود پیدا کردند.

محمدولی ادامه داد: نقدینگی نیز در افزایش قیمت بی تاثیر نیست، از این رو عرضه و تقاضا نیز درصدی اثرگذار است؛ اگر عرضه و تقاضا بازار سکه یا بازار ارز تنظیم شود، طبیعتا التهاب و نوسان بازار شدت پیدا نمی کند. این موارد عواملی است که باید مدیریت صحیح تری صورت گیرد تا از این بحران نوسانات خارج شویم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت طلا فروشی ها گفت: گاها مشغولان این حرفه با توجه به اینکه مشکلات خودشان را دارند و خرید و فروشی در بحث مصنوعات طلا ایجاد نمی شود، پرونده هایشان را راکد کردند. لذا در بحث مصنوعات داد و ستدی صورت نمی گیرد و چنانچه انجام شود در بحث طلاهای خام، آب شده و سکه است.

رکود عجیب مصنوعات

وی افزود: در بحث مصنوعات در رکود عجیبی بسر می بریم؛ چراکه مردم به دلیل پرداخت اجرت و مالیات بر ارزش افزوده دنبال مصنوعات طلا نمی روند و رو به سکه و طلاهای آب شده آورده اند.

قیمت ها کاهشی می شود؟

محمدولی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ها کاهشی می شود؟ گفت: نمی شود به این پرسش با دقت و نزدیک به واقعیت پاسخ داد؛ لذا ما انتظار کاهش قیمت را داریم چرا که بیهوده و بی محابا این نوسانات ایجاد و قیمت ها افزایش پیدا کرده است. اگر در بازار ارز، عرضه و تقاضا و فضای مجازی که همچنان بستری برای آن مهیا نیست و خرید و فروش سلیقه ای حاکم است، مدیریت شود، طبیعتا اثر مثبتی ایجاد شده و حداقل از وضعیت فعلی بهتر می شود.

وی با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت عوامل خارجی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به بازار ارز، در خارج از کشور طلا در مقایسه با داخل کشور گران تر است و گاها صرفه اقتصادی برای واردات ندارد. از این رو در بحث خروج طلا نیز مسئولین امر به صورت جدی فعالیت و مدیریت می کنند تا طلا و سرمایه به راحتی از کشور خارج نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران