پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511503 تاریخ : 1399/02/04-17:16:04
,10028,
محل سرمایه گذاری های واگذاری سهام شستا در بورس اعلام شد

از سوی شریعتمداری؛

محل سرمایه گذاری های واگذاری سهام شستا در بورس اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل‌های سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در بورس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری، گفت: یکی از مهمترین خواص بورسی شدن شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) این است که منابع حاصل از فروش خود را نمی‌تواند به اختیار و یا اینکه هرطور خواست هزینه امور جاری کند. به عبارت دیگر بورسی شدن شستا این امکان را فراهم کرد تا با روش‌های متنوعی که یکی از آنها عرضه اولیه سهام در بدو ورود به شستا بود به تأمین مالی نیازها اقدام کنیم. این تأمین مالی در عرصه‌هایی است که در خصوص نحوه استفاده از 7 هزار میلیارد تومان را به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما قبلاً برای ارائه خدمات به مردم شریف عضو سازمان تأمین اجتماعی نهاد سازی کرده‌ایم. مثلاً بانک رفاه کارگران را تأسیس کرده‌ایم. امروز کمبود سرمایه یکی از مواردی است که این بانک برای ارائه خدمات بیشتر به مردم با آن مواجه است. هرچه سرمایه بانک رفاه افزایش یابد طبیعتاً امکان ارائه خدمات نیز بیشتر خواهد شد.

شریعتمداری گفت: امسال توانسته‌ایم وام قرض الحسنه بازنشستگان کارگر سازمان تأمین اجتماعی را ده برابر ارتقا دهیم. این امر بدلیل اقدام محدودی بود که ما در افزایش سرمایه بانک رفاه کردیم. اما این بار با افزایش سرمایه بیشتر امکان ارائه خدمات متنوع‌تری چه به ذی نفعان و چه به سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین مالی کلیه طرح‌ها و پروژه‌ها در بانک رفاه فراهم می‌کنیم.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم این است که در مجموعه سازمان تأمین اجتماعی خدمات پزشکی را باکیفیت بالاتری عرضه کنیم و تجهیزات مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان را به صورت عادلانه تری تهیه و توزیع کنیم. با تکمیل این قبیل تجهیزات امکان ارائه خدمات بیشتر را به مردم شریفی که از این خدمات بهره مند هستند را بیشتر فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز سازمان تأمین اجتماعی با تعداد زیادی از طرح‌های عمرانی نیمه کاره به دلیل کمبود منابع مواجه است که امکان اتمام این پروژه‌ها را پیدا نکرده است. طبیعتاً یکی از اولویت‌هایی که ابلاغ کردیم استفاده از این منابع بود.

وی افزود: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار و با تأسیس مراکز سازمان تأمین اجتماعی در آنها ارائه خدمات عادلانه تر در کشور به کارگران کشور تقسیم خواهد شد. لذا یکی از ابلاغیه‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مجموعه است. همچنین حفاظت و صیانت از جایگاه و ارزش دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی یکی دیگر از اهداف استفاده از منابع جدید اخذ شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران