پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513031 تاریخ : 1399/02/28-15:16:55
,15,
محصولات و خدمات شهری در مرکز آزمون تست

رییس سازمان فاوای شهرداری تهران:

محصولات و خدمات شهری در مرکز آزمون تست

رییس سازمان فاوای شهرداری گفت: با امضای تفاهم نامه با مجموعه ایرانسل مرکز آزمون برای تست خدمات و محصولات حوزه شهری در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد فرجود درباره محورهای این همکاری افزود: شهر هوشمند موضوع اصلی این تفاهم نامه است. در گذشته نیز شهرداری تهران و ایرانسل برنامه های مشخصی در حوزه شهر هوشمند داشتند که با امضای این تفاهم نامه آن ها را نهایی خواهیم کرد.

وی افزود: بحث اصلی تفاهم نامه ایجاد بسترهایی برای شهر هوشمند که نمونه های آن را در کشور نداشتیم. مرکز آزمون را در حوزه های مختلفی کار کردیم و اکنون برای راهکارهای تخصصی شهر هوشمند و پهنه های هوشمند شهری به صورت مشترک با ایرانسل به راهکارهایی خواهیم رسید. راهکارهایی که کمک می کنند تا خدمات جدیدی در حوزه شهر هوشمند ایجاد شود.

او اشاره کرد: اصل ماجرا پس از امضای تفاهمنامه اتفاق می افتد و از آن جایی که زیرساخت ها مهیا هستند، پیش بینی می کنم بتوانیم کار را با سرعت هر چه بیشتر پیش ببریم.

استفاده از خدمات مجازی با خلق شهر هوشمند

«بیژن عباسی آرند» مدیرعامل اپراتور ایرانسل نیز در این مراسم افزود: کرونا باعث شد مردم بیش از گذشته از خدمات مجازی استفاده کنند. در گذشته نیز همکاری های خوبی با مجموعه شهرداری و خصوصا سازمان فناوری اطلاعات داشتیم. با تفاهم نامه ای که امروز به امضا خواهد رسید، توسعه بستر شهر هوشمند و ارائه سرویس که لازمه خلق شهر هوشمند است فراهم خواهد شد.

او با اشاره به راه اندازی مرکزی تحت عنوان ایرانسل لبز در مجموعه خود گفت: مرکزی را در ایرانسل با نام ایرانسل لبز راه اندازی کردیم که ماموریت آن در حوزه نوآوری است. زمینه فعالیت های مختلف را فراهم کردیم یکی از زمینه ها مباحث شهر هوشمند است که برای اجرایی شدن این فعالیت با شهرداری تهران و خصوصا معاونت فاوا جلسات متعددی در لایه کارشناسی گذاشتیم و برای استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه اپراتورها برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: این مرکز را در قالب مرکز تست ساماندهی کنیم که در آن پلتفرم های مختلف و استارتاپ ها را مورد ارزیابی و تست قرار بدهیم و بستری ایجاد کنیم برای فرهنگسازی شهر هوشمند. این مرکز تاسیس و راه اندازی و تجهیز اولیه انجام شده و بعد از امضای تفاهم نامه گام های اجرایی پروژه ها را به صورت جدی پیش خواهیم برد.

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها نیز افزود: کرونا شرایطی را ایجاد کرد و باعث شد ایده های خلاقانه ای به ذهن برسد و برنامه های بخش های مختلف با سرعت پیش برود و جلو بیفتد. کاری که شروع می کنیم می تواند تاخیرهایی که در گذشته بود را تا حدود زیادی جبران کند. در غیاب همکاری نهادهای بزرگی مانند فاوای شهرداری شرکت های نوپایی ظهور پیدا کردند که رشد خوبی داشتند. اگر هوشمندسازی و ارتباطات با شرکت ها را داشتیم می توانستیم سهم مناسب تری از خدمات را به شهروندان اختصاص دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 400
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران