پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489181 تاریخ : 1398/05/16-18:13:37
,8,
محدودیت‌ها در بازار مالی کشور افزایش یافته است

عضو هیات مدیره فرابورس:

محدودیت‌ها در بازار مالی کشور افزایش یافته است

عضو هیات مدیره فرابورس ایران گفت: در سه سال گذشته، محدودیت‌ها در بازار مالی افزایش یافته که این محدودیت‌ها برای صنعت مالی کشور مطلوب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی تیموری امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال شرکت تامین سرمایه در بازار سرمایه پذیرش و سهام آن در بورس در حال معامله است، افزود: بازارهای مالی در چند سال اخیر در حال بزرگ شدن است و حجم کارهای تامین سرمایه‌ها نیز به عنوان یکی از نهادهای اصلی بازار سرمایه افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه حجم تعهدات بازارگردانی اوراق بدهی ما تا 30 دی ماه سال 97 یک هزار و 450 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بازارگردانی انواع سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین سرمایه به 23 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است و شرکت های تامین سرمایه توانستند رشد خوبی را تجربه کنند.
عضو هیات مدیره فرابورس اظهار داشت: حدود هشت سال است که در بازار سرمایه در حال فعالیت هستیم و حجم تعهدات بازارگردانی که در حوزه اوراق بر عهده داریم را به خوبی انجام داده ایم.
وی افزود: علاوه بر این، کل دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ، رقم قابل توجهی به نظر می رسد.
تیموری افزود: زمانی فکر می کردند که تامین سرمایه ها بدون منابع بانکی نمی تواند به مسیر اصلی خود ادامه دهد، در حالی که دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه ها از وابستگی چندانی به شبکه بانکی برخوردار نیست.
عضو هیات مدیره فرابورس ادامه داد: در سال های گذشته حجم تامین مالی از طریق بازار سرمایه کم بود اما در این روزها حجم تامین مالی در این بازار افزایش پیدا کرد و دیدگاه‌ها نسبت به تامین مالی از بازار سرمایه نسبت به پنج سال گذشته متمایز شده است.
وی درباره نقش شرکت تامین سرمایه در بازار سرمایه گفت: این نهادهای مالی موجب افزایش نقدشوندگی در بازار می‌شوند و نقش مشاور را در بازار را ایفا می‌کنند.
تیموری در پاسخ به اینکه حذف چهار صفر از پول ملی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد، گفت: این اتفاق تغییر قابل توجهی در بازار سرمایه ایجاد نکرده و تنها  امکان تغییر در نحوه گزارش‌گری‌ها را فراهم می‌کند.
عضو هیات مدیره فرابورس با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: قوانینی وجود دارد که اجازه تاسیس صندوق‌های جدید در بازار سرمایه را نمی‌دهد و به خاطر این محدودیت، ابزارهای جدیدی که قابل ارائه بودند دیگر قابل استفاده نیستند.
تیموری درباره صندوق‌های قابل معامله در بورس گفت: کل تعهدات ما در این حوزه بیش از دو هزار میلیارد تومان است و این شرکت تامین سرمایه حدود 40 درصد از صندوق‌های قابل معامله را در اختیار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 437
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران