پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421664 تاریخ : 1397/08/27-15:57:39
,5,
مجلس بودجه دهد، کارهای بیشتری انجام می‌دهیم

تشریح اقدامات وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

مجلس بودجه دهد، کارهای بیشتری انجام می‌دهیم

زنگنه، اقدام‌های وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را تشریح کرد و گفت: اعتقادم این است که باید ارقام قابل ذکری در بودجه عمومی برای مناطق نفت‌خیز اختصاص داده شود تا مشکلات را رفع کنیم، اما مجلس باید بودجه آن را تصویب کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر نفت در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 آبان) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال علی ساری نماینده اهواز درخصوص سوالش مبنی بر علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‎ها اظهار کرد: مسئله مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها از جمله نفت مقوله‌ای است که درباره آن کارهای زیادی انجام شده و سال‌هاست که به آن پرداخته‌ایم، لذا اگر در خصوص این مسائل، مدیران نفتی پاسخگوی سوالات نمایندگان محترم نبودند، این مسئولیت متوجه بنده بوده و به نوبه خود از نمایندگان محترم عذرخواهی می‌کنم.

وزیر نفت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و  عوارض آلایندگی اشاره کرد و گفت: در این خصوص به معاونت امور مجلس دستور داده شد که با نمایندگان محترم و مسئولان استانی جلسه‌ای برگزار و مسئله را حل کند.

وی ادامه داد: در مورد آلودگی هوا و گازهای نفت سوخته شده وضع خوبی در استان خوزستان وجود ندارد. خوشبختانه با برنامه‌های انجام شده ظرف 2 سال آینده هیچ گازی در اطراف اهواز سوزانده نمی‌شود.

زنگنه بیان کرد: در این خصوص قراردادی با پتروشیمی‌ها در چند ماه گذشته منعقد شد تا بخش اصلی این گازها به صورت خوراک پتروشیمی استفاده و هزینه‌های آن از طریق این خوراک‌ها تامین شود که این موضوع به یک سال و نیم زمان و 2 میلیون دلار سرمایه نیاز دارد. طرح دیگری در غرب کارون در حال انجام است که به عنوان NGL1200 در دست اجراست و طرح‎های دیگر نیز برای غرب و شرق کارون گذاشته‌ایم که برای این برنامه‌ها 5 سال و بالغ بر 500 میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای شرق کارون نزدیک به 1200 میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است که به عنوان یک طرح ابتکاری از آن یاد می‌شود و باید سریعا آن را اجرایی کرد تا مشکلات ناشی از آلایندگی‌ها سریعا برطرف شود.

وزیر نفت با بیان این که برای حوزه اهواز نزدیک به 85 طرح به ارزش 295 میلیارد تومان در دست اجرا داریم که مقادیر و زمان آن مشخص است و این کارهای انجام شده در حد توان وزارت نفت است، اظهار کرد: وزارت نفت درگیر مشکلات مالی است، بیش از 2 هزار میلیارد تومان صورت وضع تایید شده داریم که نتوانسته‎ایم تامین مالی کنیم، لذا در حال گرفتن وام برای تامین آنها هستیم، بنابراین آنچه از وضع موجود می‌توان نتیجه گرفت مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: متاسفانه تصور می‌شود که تمام پول نفت استخراج‌شده به حساب وزارت نفت واریز می‌شود و این وزارتخانه حق مردم را نمی‌دهد، در حالی که این پول تا ریال آخر به حساب خزانه واریز و در همین مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

زنگنه ادامه داد: یکی از اقدام‌های خوبی که وزارت نفت در خصوص مسائل اجتماعی انجام داده، به‌کارگیری 250 کارآموز در منطقه غرب کارون است که به آنها آموزش‌‏های حرفه‌ای داده شده و  نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

زنگنه بیان کرد: یکی دیگر از اقدام‌های مهمی که در حوزه خدمات اجتماعی انجام داده‎ایم، برگزاری کلاس‌های کنکور از سال 96 است که این کلاس‌ها با محوریت آموزش و پرورش انجام شد و یک کار ارزشمند است. بالغ بر 200 دانش‎آموز تحت پوشش آموزش و پرورش و کلاس‌های کنکور قرار گرفته‌اند که نتیجه آن 2 نفر زیر رتبه 100، 9 نفر زیر رتبه یک هزار و 94 نفر زیر رتبه 20 هزار شده‌اند که بسیار ارزشمند است.

وزیر نفت در پایان اظهار کرد: بنده هم این حرف آقای ساری را قبول دارم که باید با مردم زندگی کرد تا آنها با ما احساس همفکری داشته باشند. اما اگر از ما کار بیشتری می‌خواهید باید در بودجه قید شود. بنده هم معتقدم باید ارقام قابل ذکری در بودجه عمومی برای مناطق نفت‌خیز اختصاص داده شود تا مشکلات را رفع کنیم. اگر این اتفاق رخ نداد باید به اطلاع مردم برسانیم تا بدانند به دلیل کمبود منابع است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران