پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494056 تاریخ : 1398/09/03-18:02:24
,21,
مجلس با یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات موافقت کرد

مجلس با یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از مدیریت مصرف سوخت موافقت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایندگان در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با 112 رای موافق، 40 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر با یک فوریت که نمایندگان با 112 رای موافق، 40 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر، یک فوریت ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از مدیریت مصرف سوخت را تصویب کردند.

احمد بیگدلی نماینده خدابنده به عنوان طراح این طرح دو فوریتی گفت: مدیریت مصرف سوخت در جلسه سران قوا تایید و مورد حمایت رهبری قرار گرفت، اما عوارض و عواقب بعد از طرح مدیریت مصرف سوخت به عنوان دغدغه و نگرانی مردم، نمایندگان و کارشناسان اقتصادی مطرح است؛ عده‌ای همیشه منتظر سوء استفاده و افزایش قیمت هستند.

وی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که هیات وزیران میزان افزایش بهای خدمات و کالاهایی را که تحت تاثیر افزایش بنزین هستند، اعلام کند؛ در این طرح هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون مصوبه هیات وزیران ممنوع و مشمول 3 تا 5 برابر جریمه است. همچنین صددرصد درآمد باید به حساب خانوارهای مشمول هدفمندی واریز شود.

بیگدلی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و نمایندگان این است که بدانند دولت چقدر از اجرای این طرح درآمد دارد. بنابراین سازمان برنامه و بودجه مکلف است گزارش ماهانه به مردم ارائه کند و وزارت تعاون هم مکلف شده گزارش میزان واریزی به خانوارها را ارائه کند.

هادی قوامی در موافقت با این طرح گفت: با افزایش و سهمیه بندی قیمت بنزین، درآمد فقرا به شکل قابل توجهی کاهش یافته و رفاه جامعه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است؛ افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین یکی از نگرانی های مردم جامعه است؛ اکثر ناآرامی ها و شلوغی‌های اخیر کشور در مناطق پایین شهرها و توسط اقشار ضعیف جامعه بوده است، بنابراین نباید اجازه دهیم قیمت بنزین بر قیمت کالاهای دیگر تاثیرگذار باشد.

وی افزود: جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات کاری جهادی است و فشار اقتصادی را از طبقات مختلف جامعه به ویژه قشر ضعیف کاسته و جلوی خسارت‌های احتمالی را خواهد گرفت.

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مخالفت با این طرح گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود در بحث کارشناسی و تخصصی تاکید کرده و ما نیز باید همین مسیر را طی کنیم ضمن آنکه به دغدغه‌ها و نگرانی های مردم باید توجه شود؛ باید به کار کارشناسی بیشتر توجه شود.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید بپذیریم افزایش قیمت بنزین تاثیر خود را بر قیمت خدمات و کالاها گذاشته است و بازگشت به شرایط قبل با طرح و لایحه عجولانه شدنی نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: ما 2 بار در جلسات غیرعلنی مخالفت خود را با افزایش قیمت بنزین اعلام کردیم، اما در نهایت تصمیم سران قوا برافزایش قیمت‌ها بود و ابتدا باید بحث‌های کارشناسی در این حوزه را بشنویم و سپس تصمیم بگیریم و توجه کنیم نمی‌توان دست و پای اقتصاد را با راه حل های افراطی بست.

 نمایندگان با  93 رای موافق، 59 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 192 با دوفوریت این طرح مخالفت کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران