پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493641 تاریخ : 1398/08/26-10:54:20
,5,21,
مجلس از طرح سهمیه‌بندی سوخت حمایت می‌کند

مجلس از طرح سهمیه‌بندی سوخت حمایت می‌کند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید سران قوه و رهبری رسیده است و لازم‌الاجرا بوده و مجلس از آن حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح سهمیه‌بندی سوخت براساس اصل 176 قانون اساسی به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده و پس از تایید سران سه قوه و رهبر معظم انقلاب امروز لازم‌الاجرا است.

وی افزود: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی در قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای این طرح را تصویب کرده بود. منتها دولت در اجرای این طرح تاخیر داشت و امروز مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس ایراداتی که در شیوه اجرای این طرح وجود دارد را بررسی کرده و پیشنهادات خود را جهت رعایت رفاه حال مردم به دولت اعلام کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره نظارت بر اجرای طرح بیان کرد: مقرر شد تا واریز درآمد حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم نظارت لازم صورت بگیرد و همچنین قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی بر عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین و به سایر کالاها نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با اشاره به فرمایشات امروز رهبری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به نفع مردم از این طرح حمایت خواهد کرد و در جهت رفع اشکالات و ایرادات آن تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی به اعلام وصول استیضاح رئیس جمهوری یادآور شد: چنین مساله‌ای در جلسه امروز مطرح نشد و تنها ایراداتی درباره شیوه اجرای طرح وجود دارد که از طرف همکاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت اما این طرح اجرا شده است و همه مکلف هستند براساس اصل 176 قانون اساسی از آن حمایت کنند.

سخنگوی هیات رئیسه با محتمل دانستن اصلاحاتی در این طرح افزود: امروز هیچ طرح دو یا سه فوریتی در هیات رئیسه اعلام وصول نشده است و با توجه به بررسی همه جوانب و زوایای این طرح احتمال وصول طرح‌های 2 و سه فوریتی در این موضوع مطرح نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران