پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225322 تاریخ : 1395/06/25-12:33:56
,10028,10030,10034,
مبارزه با مواد مخدر به دانش روز نیاز دارد

دکتر ربیعی در دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد

مبارزه با مواد مخدر به دانش روز نیاز دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر به دانش روز نیاز دارد، گفت: باید روش‌های متناسب با علت‌های اصلی مواد مخدر در نظر گرفته شود و به هیچ وجه نباید مثل گذشته نگاه کلاسیک به این امر داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت  دکتر علی ربیعی  در دهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد گفت: بعد از تجارب زیاد مبارزه با مواد مخدر و مقابله با توزیع و همچنین پیشگیری از این بلایای خانمانسوز در طول سالیان زیاد نیازمند آن هستیم که سازمان‌های متولی این امر به سمت دانایی‌محوری سوق پیدا کنند و متوجه شوند که مبارزه با اعتیاد به دانش روز نیاز دارد.

وی افزود: در امر مبارزه با مواد مخدر شهدا و جانبازان زیادی تقدیم این راه شده است که حتی این تعداد بیش از جنگ‌های محدود در دنیا بوده و متأسفانه انرژی زیادی را از جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

دکتر ربیعی خاطر نشان کرد: باید بیش از گذشته برنامه‌ریزی دانش‌محور در امر مقابله با مواد مخدر صورت گیرد که الحمدلله سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شیوع‌شناسی خوبی را در این مسیر انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید روش‌های متناسب با علت‌های اصلی مواد مخدر در نظر گرفته شود و به هیچ وجه نباید مثل گذشته نگاه کلاسیک به این امر داشت.

دکتر ربیعی اظهار داشت: علت‌های اصلی اعتیاد در جامعه امروز تنهایی افراد، سبک‌های زندگی اجتماعی، تحولات عمیق در اجتماع، تغییرات نگرشی، انتظارات متفاوت از زندگی و فاصله منحنی زندگی از انتظارات و واقعیت‌های آن، شکاف‌های موجود در اجتماع و بر هم خوردن سنت‌های خانواده در برآورده کردن نیازهای فرزندان بخشی از این علل اصلی هستند که باید با روش‌های متناسب با علت‌های اصلی با آنها مقابله کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: متأسفانه آگاهی‌بخشی در موضوع اعتیاد توسط دستگاه‌ها به صورت افراطی و تفریطی اجرایی می‌شود در حالی که این موضوع باید به صورت مداوم و مستمر صورت گیرد لذا باید برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان و زنان به خصوص در خانواده و مدارس در نظر گرفت.

دکتر ربیعی تصریح کرد: موانع فرهنگی اجازه آشکار شدن اعتیاد زنان را نمی‌دهد در حالی که این قشر از جامعه به مراتب آسیب‌پذیرتر از مردان هستند در حالی که متأسفانه برنامه‌ها و اقدامات مبارزه با اعتیاد و درمان اجرا شده توسط دستگاه‌ها مردانه‌محور است.

وی افزود: اعتیاد به امنیت اجتماعی و روانی و همچنین نسل آینده و پیشرفت کشور ارتباط مستقیم دارد. ضمن اینکه بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دولت و ما از اولویت بالایی برخوردار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران