پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348326 تاریخ : 1397/02/17-12:43:42
,16,
مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همت همگانی است

وزیر اطلاعات:

مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همت همگانی است

وزیر اطلاعات گفت: مبارزه با قاچاق تنها توسط دولت، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی جوابگو نیست بلکه این مبارزه همت همه مردم را می‌ طلبد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمود علوی که همراه رئیس جمهوری به خراسان رضوی سفر کرده است در جمع مردم قوچان در مسجدجامع این شهر به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و بیان کرد: تا زمانی که کالای ایرانی وجود دارد نباید سراغ کالای غیرایرانی بروید زیرا بخش قابل‌ توجهی از کالاهای غیرایرانی از طرق غیرقانونی یعنی قاچاق وارد کشور می ‌شوند.

وی افزود: زمانی که همه مردم به کالای ایرانی روی آورند و رهنمودهای رهبری را اجرا کنند قاچاق زمینه ‌ای پیدا نمی‌کند، لذا قاچاقچیان مجبورند در امر تولید کالای ایرانی فعال شوند و سرمایه‌گذاری مولد داشته باشند تا ایران مانند کشورهای موفق در امر تولید توفیق یابد و بازارهای زیادی را از آن خود کند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: وظیفه دولت این است که از تولید داخلی حمایت و جایی که تولیدکننده نیاز به نقدینگی دارد موجبات آن را فراهم کند تا واحد تولیدی دچار مشکل به فعالیت خود ادامه دهد. تاکنون افزون بر هزار واحد تولیدی که دچار وقفه و تعطیلی شده بودند با حمایت دولت و واگذاری تسهیلات از طریق بانکها راه‌اندازی شده و جمعی از عزیزان دوباره مشغول کار شده اند. واحدهای تولیدی باید فعال باشند تا کالای ایرانی تولید نموده و مصرف‌ کننده ایرانی نیز از آن حمایت کند.
وی گفت: اقتصاد بدون همکاری جمعی شکوفا نمی‌شود، امنیت نیز با همکاری جمعی حکمفرما شد. در امنیت کسی نیامد حساب خود را جدا کند. وزارت اطلاعات، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه قضا، شورای تأمین و شورای امنیت ملی مثل انگشتان یک دست در امنیت دست‌ به ‌دست هم دادند.
حجت‌الاسلام علوی افزود: اقتصاد کشور نیز باید این راه را برود، اگر بخواهیم دینداری و عبودیت و بندگی در جامعه روز به ‌روز درخشش بیشتر داشته باشد راهش این است که اقتصاد در جامعه شکوفا شود و امنیت پایدار باشد.
وی لازمه رشد و شکوفایی اقتصادی را برقراری امنیت اقتصادی ذکر و بیان کرد: سرمایه ‌گذار تا احساس امنیت نکند دست به فعالیت نمی ‌زند. باید برای سرمایه ‌گذاران و فعالان اقتصادی حمایت و امنیت را به منظور کار اقتصادی برقرار کنیم تا هم در خارج و هم در ایران و هم نیروهای داخلی و هم خارجی در کشورمان سرمایه‌ گذاری کنند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: باید امنیت اقتصادی را در کنار سلامت اقتصادی برقرار کرد، با فساد اقتصادی مقابله نمود تا به امنیت اقتصادی خدشه وارد نشده و شاهد چرخش چرخ اقتصاد بوده و مشکل اشتغال با کالای ایرانی حل شود.
وی گفت: مشکلات همیشه بوده و هست، مهم حل مشکلات است که دولت با تمام گرفتاری و با تمام مشکلات عزمش بر حل مشکلات بوده است.
وزیر اطلاعات در ابتدای ورود به قوچان با حضور در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران