پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348918 تاریخ : 1397/02/25-12:56:57
,10026,
مبادله تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و بیمه ایران

با حضور عضو هیات مدیره بیمه ایران انجام شد؛

مبادله تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و بیمه ایران

تفاهم نامه برپایی نمایشگاه دائمی دانشگاه مازندران و بیمه ایران در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی اقتصاد ایران و هشتمین همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران در دانشگاه مازندران مبادله شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه ایران، آقای دکتر رحیمی باغ ابریشمی عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران ضمن بازدید از غرفه بیمه ایران در حاشیه برگزاری این همایش ملی، در سخنانی کوتاه مدت زمان این تفاهم نامه را 3 سال و قابل تمدید اعلام کرد و گفت: دو هدف اصلی برای بر پایی این نمایشگاه دائمی در دانشگاه مازندران ترسیم شده است.

وی هدف نخست از برپایی این نمایشگاه دائمی را معرفی ماهیت و ساختار بیمه های بازرگانی به اساتید و سایر بازدید کنندگان و همچنین معرفی چگونگی استفاده از خدمات بیمه و ورود به بازار کسب و کار توسط علاقه مندان خواند و افزود: ارتباط با دانشگاه از طریق ارائه موضوعات جذاب برای امور پژوهشی، پایان نامه، رساله دکترا و طرح های پژوهشی و همچنین همکاری با دانشگاه ها برای ایجاد رشته مدیریت بیمه دومین هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری است .

عضو هیات مدیره بیمه ایران در باره ویژگی های این نمایشگاه گفت : طبق مفاد تفاهم نامه، نمایشگاه بیمه ایران در دانشگاه مازندران به صورت دائمی برپا خواهد بود و بیمه ایران با برپایی غرفه هایی در این نمایشگاه علاوه بر اطلاع رسانی در باره خدمات این شرکت دولتی، در یکی از غرفه ها توانمندی ها و خدمات ستادی که در آن اطلاعات، کتاب ها و نشریات مربوط به ستاد مرکزی بیمه ایران و پژوهشکده بیمه ارائه می شود را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

دکتر رحیمی باغ ابریشمی افزود: در غرفه دیگر، بخش هایی از توانمندی ها و خدمات صف و شبکه فروش و نیز نشریات مربوط به اداره کل بیمه ایران استان مازندران ارائه خواهد شد و در غرفه ای نیز تعدادی از کارشناسان بیمه به معرفی خدمات گسترده بیمه ای و تعدادی ازنمایندگان فعال به ارائه انواع محصولات و خدمات بیمه ای بیمه ایران می پردازند .

نقش بازار بیمه در توسعه اقتصادی کشور

عضو هیات مدیره بیمه ایران ، در ادامه بر اهمیت حیاتی نقش بازارهای مالی - مثل بازار سرمایه، بازار پولی و بانکی و بازار بیمه - در توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: چون هر سه بازار ساختار مشابهی دارند اما من اعتقاد دارم به دلیل یک اشتباه برداشت، نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصاد کشور کم رنگ تر به نظر می رسد و این اشتباه سنجش تاثیرگذاری بیمه با معیار ضریب نفوذ آن است.

وی اضافه کرد: اکثر اقتصاددانان، تاثیرگذاری سه بازار مالی را با حجم منابع یا مبادلات آنها، در اقتصاد اندازه گیری و رتبه بندی می کنند و به همین علت با استناد به ضریب نفوذ بیمه حدود دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی، نقش بیمه در توسعه اقتصادی را کم اهمیت طبقه بندی می کنند. اما به باور من نقش بیمه را باید با اندازه گیری سرمایه های تحت پوشش این صنعت که تقریبا در برگیرنده تمامی سرمایه های انسانی و سایر سرمایه های موثر در اقتصاد است، ارزیابی کرد.

دکتر رحیمی باغ ابریشمی در خاتمه گفت: امروزه بدون پوشش بیمه ای مناسب، کشتی ها، هواپیماها، منابع انسانی و سایر عوامل اقتصادی نمی توانند نقشی فعال در توسعه اقتصادی داشته باشند. بنابراین در ارزیابی نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی باید به جای ضریب نفوذ بیمه به سرمایه های تحت پوشش توجه شود و بر آن اساس در خصوص جایگاه صنعت بیمه قضاوت کرد.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 471
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران