پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376603 تاریخ : 1397/06/23-12:52:39
,10028,10029,
ماه آینده 700 دستگاه آمبولانس در مناطق کشور توزیع می شود

سرپرست اورژانس کشور:

ماه آینده 700 دستگاه آمبولانس در مناطق کشور توزیع می شود

سرپرست اورژانس کشور گفت: در دوسال گذشته 2 هزار و 400 آمبولانس به ناوگان زمینی این سازمان اضافه شده و 700 دستگاه دیگر نیز بزودی در ماه آیند در سراسر کشور توزیع و به مناطق مختلف کشور اعزام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پیرحسین کولیوند که در آستانه روز اورژانس به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت، افزود: چهارمین اورژانس پیش بیمارستانی دنیا سال 54 در ایران شکل گرفت و با 4 پایگاه کار خود را آغاز کرد و امروز به برکت انقلاب توسعه خوبی داشته است.

وی افزود: سال گذشته با کمک وزیر بهداشت و تصویب و تایید مجلس شورای اسلامی مرکز فوریت های پزشکی به سازمان اورژانس کشور تبدیل شد و توانست فعالیت های خیلی خوبی را انجام دهد. 
کولیوند ادامه داد: امروز سازمان اورژانس کشور با 2 هزار و 800 پایگاه زمینی، 39 پایگاه هوایی و 270 موتور آمبولانس ، 65 اتوبوس آمبولانس و 4 هزار و 800 آمبولانس انجام وظیفه می کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به برکت طرح تحول سلامت و حمایت های وزیر بهداشت ما 39 پایگاه هوایی مجهز به بالگردهای مختلف داریم که تاکنون توانسته اند بالغ بر 22 هزار مصدوم را جابجا کنند و بیش از 65 درصد این مصدومان مستقیم به اتاق عمل اعزام شدند و اقدامات بموقع اورژانس در نجات جان انسان ها تاثیر زیادی داشته است. 
رییس سازمان اورژانس گفت: سازمان علاوه بر ارائه فوریت های پزشکی به بیماران در مواقع بحران و بلایای طبیعی نیز یکی از سازمان های فعال است زیرا در شرایط بحران تنها می شود با روحیه جهادی و نشاط سازمانی ارائه خدمت کرد که این ویژگی در میان کارکنان خدوم و فداکار سازمان اورژانس موجود است.
کولیوند تاکید کرد: در تمامی ایام سال از جمله در ماه های محرم و صفر و اربعین حسینی، ایام نوروز، طرح های تابستانی و زمستان و چهارشنبه آخر سال خدمات خوبی از سوی اورژانش به مردم شریف کشور ارائه شده است.
رئیس سازمان اورژانس با تشریح اقدامات انجام شد از سوی این سازمان در سال گذشته، گفت: خوشبختانه سال گذشته در روز پر خطر چهارشنبه آخر سال 35 درصد کمتر مصدوم داشتیم و در حوادثی مانند پلاسکو، معدن یورک گلستان و زلزله کرمانشاه، سازمان اورژانس میان دستگاه های امداد رسان خوش درخشید.
کولیوند ادامه داد: در زمین لرزه کرمانشاه 7 رکورد را به ثبت رساندیم به طوری که بالغ بر هفت هزار و 350 مصدوم در شرایطی که امکانات فرودگاهی نبود و 9 ساعت در تاریکی مطلق بسر می بردیم بدون عارضه و فوتی به مراکز درمانی اعزام شدند که همه اینها به برکت آمادگی سازمان در زمان برنامه ریزی در اربعین حسینی سال گذشته بود .
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت:در زلزله کرمانشاه 6 بیمارستان که اتاق عمل، بخش ویژه رادیولوژی و آزمایشگاه داشتند را در کمتر از 15 ساعت راه اندازی کردیم و در این بیمارستان ها یک هزار و 980 عمل جراحی ظرف کمتر از 3 روز انجام شد.
به گفته کولیوند، در امداد رسانی به زلزله زدگان و مصدومان حتی یک قلم دارو و یک قطره خون و فراورده های خونی کم نیاوردیم و تا به امروز هیچ بیماری واگیر در منطقه وجود ندارد و تعداد قابل توجهی عمل پیوند اعضا از سوی پزشکان انجام شده است.
مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد : رسیدگی سریع به وضعیت بیماران سکته حاد قلبی و مغزی دوکار خوب بوده که از سوی اورژانش در سراسر کشور انجام شده و انشاالله در تمام کشور توسعه می یابد.
وی گفت: در این اقدام بیماران قلبی در زمان کمتر از 90 دقیقه به مراکز درمانی می رسند و از مرگ نجات یافته و بدون عارضه می شوند که در این رابطه با شرکت های داخلی هماهنگی شده و تولید دستگاه نوار قلب در داخل کشور انجام گرفته است که در درمان سریع بیماران اهمیت زیادی دارد..
کولیوند افزود: در بیماران سکته حاد مغزی نیز اگر کمتر از 3 ساعت بیمار به مراکز درمانی برسد وی با یک تزریق بدون مشکل فلج شدن اعضا پس از دو روز از بیمارستان مرخص می شود و انجام این کار بسیار خوب و موفقیت آمیز بوده است .
مشاور وزیر بهداشت گفت: در بحث آموزش نیز فعالیت خوبی داشته ایم که با آموزش اقشار مردم در بسیاری از موارد می توانیم تعداد مصدومان را پایین بیاوریم.
کولیوند ادامه داد: در ستاد هدایت بیماران کارهایی انجام شده و موفقیت هایی حاصل شده است، با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند مرکز اورژانس بانوان برای عملیات خاص راه اندازی شده و تلاش می کنیم با تربیت نیروی انسانی توانمند به این قشر از جامعه ارائه خدمات داشته باشیم. 
وی در ادامه افزود: با شهرداری تهران هماهنگی انجام شده که بتوانیم از متروها ، رمپ های مستقیمی را به مراکز ترومای خود ایجاد کنیم تا بتوانیم خیلی سریع انتقال به شبکه ریلی و زیرزمینی مصدومان را داشته باشیم و اگر زمانی نیاز به این نوع انتقال ها بود انجام وظیفه کنیم .
کولیوند همچنین از تقویت اورژانس هوایی تهران خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص با شهردار محترم تهران رایزنی و هماهنگی های لازم انجام شده و همچنین با قرار گاه ثارلله سپاه و نیروی انتظامی نیز هماهنگی هایی شده است که بتوانیم بزودی عملیات اورژانس هوایی تهران را توسعه دهیم. 
وی در پایان گفت: امروز اورژانس کشور با 17 هزار پرسنل که روحیه جهادی و انقلاب داشته و نشاط سازمانی دارند،شهید داده و جانباز شده اند و حتی در میان آنها شهید مدافع حرم دیده می شود،در میان مردم هستند به امید اینکه بتوانیم به آنها در مقابل آسیب ها کمک کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران