پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466568 تاریخ : 1398/03/31-12:59:45
,2,
ماموریت ویژه بازوی اجرایی بانک مسکن

ماموریت ویژه بازوی اجرایی بانک مسکن

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در راستای سیاست های بانک مسکن با تعریف پروژه های جدید مبتنی بر نیاز جامعه و توجیه اقتصادی پروژه ها، سهم خود را در تامین مسکن میان درآمدی افزایش داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، تولید و تقویت سمت عرضه، امسال مهمترین سیاست دولت در حوزه ساماندهی بازار مسکن است. بازاری که یکی از دلایل نابسامانی بیش از یکسال گذشته در آن، پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه است؛ به عبارتی افزایش تقاضا برای خرید مسکن و در مقابل عدم تطبیق ساخت و ساز با الگوی مصرف، تعادل بازار را به هم ریخته است. تا امروز «تولید و ساخت» مسکن سیاست مهم دولت در این بازار می باشد.

اما بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی – توسعه ای در صنعت ساختمان با تدوین بسته های متنوع در حوزه تسهیلات هم در بخش خرید و هم در بخش عرضه در این راستا گام برداشته است.

از مهمترین اقدامات بانک مسکن راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم در سال 94 با هدف پرداخت تسهیلات تا دو برابر میزان سپرده متقاضیان با «نرخ سود یک رقمی» بوده است که در نظام بانکی کشور طی حدود 20 سال گذشته پرداخت تسهیلات با نرخ سود تک رقمی سابقه ندارد.

علاوه بر این، بانک مسکن طی چند سال اخیر تقویت نهادهای اجرایی برای افزایش ساخت و ساز را در دستور کار قرار داده که در این حوزه گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک در تلاش است تا سهم خود از بازار مسکن مصرفی جامعه را افزایش دهد.

فلسفه تاسیس گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه بانک این بود که بتواند در حوزه عرضه، نسبت به ساخت واحدهایی اقدام کند که علاوه بر تحقق شعار خانه دار کردن اقشار میان درآمدی، مزایای اقتصادی را برای مجموعه گروه و بانک در پی داشته باشد.

با همین رویکرد، گروه سرمایه گذاری مسکن که در فعالیت 29 ساله گذشته خود، حدود 65 هزار واحد مسکونی معادل 8 میلیون متر مربع احداث کرده است، در 10 سال اخیر میانگین سالانه ساخت مسکن توسط این شرکت حدود 2 هزار واحد بوده است.

در این میان، این شرکت در راستای افزایش سهم خود از بازار مسکن و کمک به عرضه، طی کمتر از یکسال گذشته نسبت به تعریف حدود 7000 واحد مسکونی اقدام کرده که این پروژه ها نیز در قالب سیاست ها و طرح های دولت دیده شده است به طوریکه حدود 2500 واحد از این واحدها در شهرهای جدید و 2500 واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارند.

همچنین بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تبریز با مشارکت بانک مسکن، توسط گروه سرمایه گذاری در 1500 واحد تعریف شده است که به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

با این حال گروه سرمایه گذاری مسکن ماموریت ویژه ای برای ورود جدی تر به بازار مسکن دارد که با همین رویکرد و در راستای افزایش سهم خود از بازار و تامین بخشی از مسکن میان درآمدی جامعه، احداث سالانه 5 هزار واحد مسکونی را هدف گذاری کرده است که نسبت به میانگین 2 هزار واحدی در یک دهه گذشته رشد قابل توجهی خواهد بود.

البته برای توسعه گران و سازندگان امروز دسترسی به زمین به عنوان اولین نهاده تولید از جمله مهم‌ترین الزامات افزایش تولید و عرضه مسکن است که در این زمینه وزارت راه و شهرسازی ارایه زمین رایگان به انبوه سازان را در دستور کار قرار داده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران