پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448818 تاریخ : 1397/11/24-14:15:59
,23,17,
مالیات بر ارزش افزوده و توسعه کشور

یادداشت:

مالیات بر ارزش افزوده و توسعه کشور

مردم با پرداخت به موقع مالیات کمک شایان توجهی به تامین بخش عظیمی از بودجه کشور می کنند. بنابراین، مالیات مهمترین عامل رشد و توسعه جامعه است که موجب توزیع عادلانه درآمدها، توجه بیشتر به بخش خصوصی و حساسیت بیشتر دولت در زمینه هزینه کرد اعتبارات و درآمدهای مالیاتی شده و همچنین صرف عمران و آبادانی و امور زیربنایی کشور، رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور مانند تورم و بیکاری و ایجاد عدالت اجتماعی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، از طرفی، تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهری موجب رشد وشکوفایی درسایر زمینه ها می شود. دولت برای ایفای نقش خود در این حوزه نیازمند منابع مالی متنوع، با ثبات و پایدار است;یکی از این منابع پایدار مالیات است. طرح‌های عمرانی همچون بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و پل ها، حمل و نقل عمومی، فرودگاه‌ها و خطوط هوایی، منابع آبی، مدیریت شهری ، تولید جریان برق و مخابرات، ارتباطات، مدیریت سلامت جامعه ، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و گسترش خدمات در مناطق محروم نیازمند بودجه قابل توجهی است که بخشی از آنها از محل درآمدهای مالیاتی تامین خواهد شد.

دولتمردان و قانونگذاران در همه کشورهای جهان، نقش پر رنگ و بسیار برجست ه‏ای برای درآمدهای مالیاتی و به طور خاص تر درآمدهای مالیاتی ناشی ازمالیات بر ارزش افزوده در این حوزه قائل شده‏اند. مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. 

مالیات بر ارزش افزوده نه تنها یاری‏ گر شهرداری‏ ها و شهرهای کوچک بوده است، بلکه در شهرهای بزرگ نیز نقش پر رنگی از خود بر جای گذاشته است. تامین چنین منبع درآمدی پایداری برای این حوزه باعث خواهد شد توسعه زیرساخت‏ها و خدمات شهری به شیوه‏ای پایدار و همیشگی دنبال شود و با بروز مشکلاتی از قبیل کسری بودجه و یا افت درآمدهای نفتی دچار نوسان و توقف نشود. در این میان، نظام مالیات بر ارزش افزوده با پویایی، دقت، نظم و سهولتی که دارد می تواند برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای ایجاد وتوسعه زیرساخت‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد وتنها با تکیه برمنابع پایدار می توان به نیازهای فزاینده ای که هر روزه ابعاد و زوایای تازه‌ای پیدا می کند پاسخ داد.

بی شک، بهره مندی از یک نظام مالیاتی مطلوب یکی از پیش نیازهای ضروری برای نیل به توسعه زیرساخت های شهری می‌باشد که برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه نمود.با فرهنگ سازی مالیاتی هدفمند با استفاده از امکانات و ابزارهای نوین ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون، مطبوعات، فضای مجازی و… می‌توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه همه جانبه کشور و به ویژه توسعه روزافزون زیر ساخت های شهری که با رفاه و آسایش مردم گره خورده است بیش از پیش آشنا نمود.


سازمان امورمالیاتی کشور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران