پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465729 تاریخ : 1398/03/12-18:12:04
,17,
مالیات از مهم‌ترین عوامل توسعه جامعه محسوب می‌شود

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران:

مالیات از مهم‌ترین عوامل توسعه جامعه محسوب می‌شود

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: پرداخت مالیات از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در جلسه بررسی رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی امور مالیاتی شرق استان تهران با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه اجتماعی در امور مالیاتی شهر و استان تهران، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی در ساختار مثبت می‌تواند در کنار سرمایه‌های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملی به شمار رود و بسیاری از سازمان‌ها بدون سرمایه اقتصادی و تنها با پشتیبانی سرمایه انسانی توانسته‌اند به موفقیت دست یابند.

این مقام ارشد در امور مالیاتی شهر و استان تهران خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی در واقع، بعد معنوی یک سازمان است و از طریق تشویق افراد به "همکاری" و "مشارکت" در تعاملات اجتماعی، می‌توان میزان بیشتری از معضلات در هر سازمانی را کاهش داد.
نوری در ادامه افزود: بی تردید یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های همکاران مودی محور، برقراری تعامل سازنده از جمله ارتباط کلامی صحیح و موثر با مودیان است، ارتباطی که هم آمرانه و مقتدرانه و با اجرای قانون همراه باشد و هم مودیان آن را بپذیرند. حصول این مقصود متعالی، هنگامی محقق می‌شود که همکاران، تعامل برنامه‌ریزی‌شده، منسجم، تأثیرگذار و هدفمند داشته باشند.
وی، مالیات را به عنوان معمول‌ترین و مهم‌ترین منبع مالی برای تأمین درآمدهای عمومی و یکی از موثرترین ابزارهای سیاست‌های مالی دولت دانست که به درآمد پاک معروف است و افزود: امروزه نقش نظام مالیاتی کشورها در تأمین سه هدف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه‌ای دولت بر کسی پوشیده نیست. 
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران تصریح کرد: اگر بپذیریم مالیات اهمیت ویژه‌ای برای تأمین منابع مالی مورد نیاز دولت دارد، باید برای افزایش درآمده‌ای مالیاتی، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی مناسب صورت بگیرد تا مردم با اطمینان هر چه بیشتر بخشی از درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود را به پرداخت مالیات اختصاص دهند.
نوری اظهار داشت: در شرایط فعلی، اصلاح نظام مالیاتی به منظور حمایت از «رونق تولید» یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که با توجه به وجود ظرفیت بالقوه و مدیریت کارآمد می‌توان رقم زد که این امر مستلزم سرعت بیشتر در تمامی بخش‌ها بر اساس برنامه‌ریزی ماهانه و حذف سازوکار (سنتی) اخذ مالیات با تکیه بر اطلاعات جامع و کامل خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران