پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352256 تاریخ : 1397/04/24-10:35:21
,23,17,
ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم در اجرای اقتصاد مقاومتی

یادداشت:

ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم در اجرای اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

بانک و صنعت، سیاستهای اقتصاد مقاومتی با اهدافی نظیر ارتقاء مقاومت اقتصادی دربرابر تحریم ها، خلاصی از وابستگی به درآمد نفت به عنوان مصداق خود اتکایی، کاهش وابستگی شدید بودجه سالانه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، ایجاد شرایطی نسبتا پایدار، اقتصادی ایمن و مقاوم و خود کفایی و .... ابلاغ شد و که در آن مالیات از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قلمداد شد تا تکیه مخارج دولتی بر دریافت مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی لحاظ شود که در بند 17 سیاستهای ابلاغی اقتصادی مقاومتی بصورت صریح بیان شده است.

نظام مالیاتی کشور برای تحقق این بند باید با تدوین دستورالعملهای اجرایی مطلوب و فرهنگ سازی مالیاتی شرایط را برای شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اعتماد دو طرفه میان مودیان و نظام مالیاتی فراهم نماید.
در همین راستا ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم به منظور شفافیت فعالیت های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی شکل گرفت. طبق این ماده اطلاعات هویتی، اطلاعات معاملاتی اشخاص، اطلاعات مالی، پولی و اعتباری و سرمایه ای اشخاص، اطلاعات دارایی ها، اموال و املاک و همچنین نقل و انتقال آنها و سایر اطلاعات فعالیت های اقتصادی که با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران به موارد مزبور اضافه خواهد شد، باید به سازمان امور مالیاتی ارائه گردد.
با اجرای این ماده قانون، کلیه معاملات و قراردادهای تجاری و گمرکی، خرید و فروش ارز و طلا، گردش مالی سهام و اوراق بهادار و حسابهای بانکی و تسهیلات بانکی، اطلاعات دارایی ها و املاک در سازمان امور مالیاتی ثبت می شود و از هرگونه پولشویی، اختلاس، سندسازی و سوء استفاده های مالی جلوگیری می شود و این امر با خود اقتصادی پایدار و شفاف را به ارمغان می آورد که لازمة تحقق اقتصاد مقاومتی است.
زیرا آنچه که اقتصاد یک کشور را در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی مقاوم می سازد و شرایط را برای تکثر سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم می نماید، ایجاد فضایی امن و بدون تشویش برای صاحبان سرمایه است وقتی بدانند که با طیب خاطر می توانند اطلاعات خود را بدون آنکه افشاء گردد در اختیار نظام مالیاتی بگذارند و با خاطیان اقتصادی هم برخورد جدی خواهد شد.
و در این فضای امن اقتصادی، جایگاه مالیات برای جامعه جلوه خواهد کرد و تلاش می کنند برای ایرانی آباد، اقتصادی پویا را با درآمدهای مالیاتی رقم بزنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران