پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348727 تاریخ : 1397/02/23-14:28:51
,10033,
لوکوموتیو توسعه را باید به حرکت در بیاوریم

محمدرضا حافظ نیا؛

لوکوموتیو توسعه را باید به حرکت در بیاوریم

مناطق جنوب غرب کشور از نظر ژئوفیزیک و استراتژیک بسیار مهم و حیاتی است و دو پدیده خشکسالی و ناپایداری اقلیمی در گذر زمان همراهان همیشگی ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، همایش سمپوزیوم تخصصی "امکان سنجی بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریای عمان در تامین آب کشور" امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی در 4 پنل به طور هم زمان برگزار گردید. عناوین پنل‌ها به ترتیب شامل: پنل اول در خصوص روش‌های فنی تولید آب شیرین از دریای عمان، پنل دوم روش‌های انتقال و توزیع آب استحصالی از دریای عمان، پنل سوم ارزیابی اقتصادی و زیست محیطی انتقال آب از دریای عمان و پنل چهارم ملاحظات ژئوپلیتیکی تامین آب کشور از دریای عمان بود.

مراسم افتتاحیه این همایش با خواندن آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی امیر محمود زاده رئیس سمپوزیسم آغاز گردید.

رئیس سمپوزیسم ضمن تشکر از اساتید و مهمان‌ها و اصحاب‌رسانه در خصوص انتقال آب دریای عمان و واگذاری پروژه‌های توسعه‌ای به بخش خصوصی سخنرانی کرد.

محمود زاده اعتقاد داشت که اگر اجرای طرح و پروژه‌های توسعه‌ای به بخش خصوصی واگذار و دولت دخالتی در این امر نداشته باشد امور سریع‌تر  پیش خواهد رفت.

در ادامه این همایش محمدرضا حافظ نیا دبیر علمی سمپوزیسم در سخنرانی خود گفت: این برنامه در خصوص جنوب غرب کشور است و باید به آن بها داده شود تا بتوانیم لوکوموتیو توسعه را به حرکت در بیاوریم.

وی با تاکید بر بی‌توجی دولتمردان نسبت به منابع آب ایران افزود: این منطقه از نظر ژئوفیزیک و استراتژیک بسیار مهم و حیاتی است و دو پدیده خشکسالی و ناپایداری اقلیمی در گذر زمان همراهان همیشگی ایران بوده‌اند و این ما هستیم که باید با آن سازگار شویم چراکه در طی یکصد سال اخیر، دولتمردان نسبت به منابع آب ایران بی توجه بوده‌اند.

 

همچنین در این همایش رستم قاسمی، مشاور اسبق معاون رییس جمهور و برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز سفیر تاجیکستان حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران