پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267891 تاریخ : 1395/12/19-11:37:13
,17,23,10027,10028,
لطفا این حقایق به سمع بزرگان صنعت بیمه برسد

لطفا این حقایق به سمع بزرگان صنعت بیمه برسد

سالهاست کارشناسان بازار بیمه که گرد و خاک این بازار را خورده اند ، مینویسند و تکرار میکنند که محصولات بیمه ای تنوع لازم را ندارند و پاسخ گوی نیاز جامع بیمه گذاران نیستند.

بانک و صنعت، در برنامه ششم توسعه به رشد اعجاب آور بازار بیمه طی پنج سال آتی اشاره شده و پیش بینی افزایش پنجاه درصدی بیمه های زندگی مطرح شده است .

البته اینکه چگونه و با چه برنامه ریزی و توجه به چه عوامل و پتانسیلی در درون صنعت بیمه انتظار تحقق این موضوع را دارند اشاره ای نشده است!؟

علی هذا نگارنده که خود سالهاست در این بازار بیمه حضور داشته و دارد در یادداشت های مختلفی تلاش نموده ام با توجه به موانع درون و برون سیستمی و نیز ضعف ساختاری و مدیریتی فعلی موجود در صنعت بیمه تاکید نمایم که هرگز امکان تحقق چنین رشدی  با وضعیت فعلی طی پنج سال آتی امکانپذیر نمیباشد.!!!!!

بارها طی سالها و ماه های  گذشته شاهد بودیم که جناب آقای دکتر همتی  و روسای اسبق بیمه مرکزی ایران و مدیران عامل شرکت های بیمه بر ضرورت گسترش بیمه های زندگی تاکید نموده اند و با مقایسه آماری سهم  بیمه های زندگی درایران و کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده اعلام نموده اند که در پرتفوی بیمه های زندگی وضعیت رضایت بخش نیست !!!!؟؟؟؟؟

اما هرگز نشنیده ایم که این  بزرگواران و اساتید صنعت بیمه کشور، علل عقب ماندگی و پایین بودن سهم بازار بیمه های زندگی در کشورمان را بیان نمایند !؟

بدیهی است که با آرزو نمودن ، با تشویق و تمجید کردن از محصولات فعلی و روش های بازاریابی و تبلیغات موجود و تکرار پیمودن مجدد راهی که سالها طی میشود و نتیجه چندان مطلوبی نداشته است نمیتوان انتظار معجزه داشت.

این نوع تکرارها شبیه راهپیمایی یک انسان برروی دستگاه تردمیل است.

چه باید کرد ؟

برای رسیدن به رشد منطقی و مورد انتظار در بیمه های زندگی و سپس در بیمه های غیر زندگی نیاز به اصلاحات و تغییرات اساسی ذیل وجود دارد:

     1- تغییر ، اصلاح و تصویب قوانین و آیین نامه های منطبق با شرایط روز و نیازهاو خواسته های  بیمه ای واقعی اقتصاد کشور

     2- تاسیس و راه اندازی شرکت ملی بیمه اتکایی به منظور حمایت که شرکت های بیمه مستقیم و سرمایه های مردم و با هدف حذف کامل بیمه اجباری بیمه مرکزی ایران قبل از اتمام برنامه ششم بر اساس مدل پیشنهادی رییس کل اسبق بیمه مرکزی ایران.

     «لازم به ذکر است که در راه تحقق این موضوع الگوی مترقی قانون بیمه مسولیت شخص ثالث خودرو تصویبی سال 1395 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیش چشم و قابل استفاده است.»

     3- پیاده سازی اصل مشتری مداری و ایجاد حداکثر مطلوبیت مورد انتظار بیمه گذاران از خدمات صنعت بیمه.

     4- ایجاد امنیت شغلی و تامین درآمد پایدار و حمایت های بیمه ای و رفاهی از شبکه نمایندگی و کارگزاری بیمه با هدف تغییر نگاه «ارباب رعیتی فعلی» به نگاه شرکای توانمند به این اقشار تحصیل کرده و پر توان.

     5- و سایر موارد که در زمان مقتضی قابل طرح هستند.

بدون شک صنعت بیمه کشور ما لیاقت و توانایی رسیدن به سهم بازاری به مراتب بیشتر از این را دارد اما با وضعیت فعلی و محدودیت در تنوع محصولات بیمه ای ، فقدان برنامه ریزی مدیریت ریسک ، بازاریابی و آموزش راهبردی و حمایت لازم ننمودن از شبکه بزرگ و ارزشمند فروش بیمه نمی توان به آرزوهای پیش بینی شده با تکرار مکررات و آزمون و خطا رسید.

در این برهه که بزرگان بسیاری در درون و بیرون سازمان رسمی بیمه گری حضور دارند و میتوانند با دانش و تجربه اشان تحولی منطقی در صنعت بیمه ایجاد کنند ، لطفا فرصت سوزی ننمایید. دربهای بسته اتاق های فکر را باز کنید و با اصلاحات بنیادی در ابتدای برنامه ششم ضلع سوم اقتصاد کشور را برای توسعه اقتصادی کشور توانمندتر سازید.

 


حاجی اشرفی، کارشناس ریسک و بیمه



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران