پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575334 تاریخ : 1400/01/07-18:08:24
,22,
لزوم تدوین نقشه راه تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط بخش خصوصی

در جلسه شصت و ششم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه تاکید شد

لزوم تدوین نقشه راه تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط بخش خصوصی

در شصت و ششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه درباره چگونگی حمایت از تولید و مانع زدایی در مسیر تولید گفت وگو شد.

به گزارش بانک و صنعت ، شصت وششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه در سال 1400 با موضوع شیوه تحقق نام گذاری «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» برگزار شد. در این نشست کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه گفت: نقشه راه تحقق «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تا پایان فروردین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه تدوین خواهد شد.

کاشفی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» گفت: طی 10 سال اخیر نام گذاری هایی که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته در حوزه اقتصاد بوده و طی سه، چهار سال اخیر مشخصا به حوزه تولید پرداخته اند.

او از استراتژی که پشت این نامگذاری ها وجود دارد یاد کرد و گفت: این تاکیدات مقام معظم رهبری با این هدف شکل گرفته که رسوب تفکر حمایت از تولید را در همه لایه های مختلف جامعه و دستگاه های مختلف شاهد باشیم.

عضو هیات رییسه اتاق ایران معتقد است، نام گذاری امسال نیز حجت را بر همه بخش های مختلف تمام کرده تا برای حمایت از بخش تولید پای کار بیایند.

کاشفی از راهبردهایی که برای تحقق اهداف نام گذاری امسال باید به آن توجه شود، یاد کرد: در سخنان مقام معظم رهبری به مواردی اشاره شده که مانع تحقق کامل و جامع نام گذاری سال قبل و جهش تولید بود که برای تحقق نام گذاری امسال باید به این موارد توجه شود.

او افزود: ضعف قانونی که باید با همکاری بخشی خصوصی و مجلس مرتفع شود، واردات کالای خارجی که مشابه داخلی آن را داریم، قاچاق کالا، کمبود مشوق های حمایتی برای تولیدکنندگان و بالا بودن هزینه تولید از مهمترین موانع سد راه تولید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید به آنها توجه کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه نامناسب بودن فضای کسب و کار را نیز از دیگر موانع مهم سد راه بخش تولید دانست و تاکید کرد: طی دو، سه سال اخیر این موضوع را همواره خصوصا در استان کرمانشاه مورد تأکید قرار دادیم و حتی جلسه آخر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه در آخرین هفته سال نیز به همین موضوع اختصاص داشت.

کاشفی با بیان اینکه طی دو، سه سال اخیر وضعیت فضای کسب و کار استان کمی بهتر شده اما هنوز جای کار بیشتری وجود دارد.

او از احصا چند مانع اصلی حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان یاد کرد که اصلاح آنها می تواند به بخش تولید کمک کند: یکی از مهمترین این موارد شیوه پرداخت تسهیلات بانکی است که عقیده داریم سخت گیری و نظارت ها عمدتا باید بعد از پرداخت تسهیلات باشد نه قبل از آن.

عضو هیات رییسه اتاق ایران نبود ضمانت اجرایی برای تحقق مصوبات کارگروه هایی که با هدف حمایت از بخش تولید برگزار می شود را به عنوان معضل دیگری یاد کرد که امسال باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته کاشفی افزایش ریسک پذیری مدیران، رفع مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی، افزایش هماهنگی بین دستگاه ها، کاهش فرآیند صدور مجوزها برای شروع کسب و کار و ... از دیگر مواردی بود که کاشفی برای حمایت از تولید و تحقق نامگذاری امسال بر آنها تاکید کرد.

او همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی را نیز برای تحقق نامگذاری امسال ضروری دانست و عنوان کرد: وجود هارمونی بین قوا و دستگاه های مختلف می تواند نامگذاری امسال را به سکو جهش اقتصاد کشور و استان تبدیل کند.

کاشفی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تدوین سند نقشه راه « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، افزود: از چندی قبل تیمی از کارشناسان را در اتاق کرمانشاه مسئول این کار کردیم و به زودی جلسات تخصصی برای کسب نظر از فعالان بخش خصوصی و تدوین ریز اقدامات مورد نیاز تشکیل خواهد شد.

به گفته کاشفی این نقشه راه تا پایان فروردین ماه تدوین و نقش هر بخش و دستگاه در آن مشخص شود.

رئیس اتاق کرمانشاه همچنین تشکیل هیات عالی در استان برای نظارت بر ضمانت اجرایی این نقشه راه را ضروری دانست تا بر شیوه انجام کار توسط همه بخش ها نظارت شود.

استاندار کرمانشاه: اتاق بازرگانی بهترین محل برای تدوین نقشه راه «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»

در ادامه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی کرمانشاه در سال گذشته، گفت: با توجه به تجربیاتی که این بخش دارد تقاضا داریم نقشه راه تحقق شعار امسال را نیز تدوین کند.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این نامگذاری نخستین جلسه سال 1400 استان را نیز به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع نامگذاری سال اختصاص دادیم.

او کار جهادی و تلاش شبانه روزی را برای تحقق شعار امسال ضروری دانست و عنوان کرد: برای پشتیبانی از بخش تولید و رفع موانع نیازمند همکاری جدی هر سه قوه شامل نمایندگان مجلس و قوه قضاییه هم هستیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: البته مشارکت مردم به عنوان یک بخش اصلی برای تحقق نامگذاری امسال نیز ضروری است.

بازوند با بیان اینکه طی چهار سال اخیر نیز در استان کرمانشاه همواره به مانع زدایی و بهبود فضای کسب و کار پرداختیم، یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری نیز به صراحت سال 1400 را به همین موضوع اختصاص دادند نشان می دهد طی چهار سال گذشته مسیر را درست طی کردیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم تدوین نقشه راه تحقق نامگذاری امسال تاکید کرد و افزود: این کار باید به خود تولیدکنندگان و کارآفرینان واگذار شود که اتاق بازرگانی به عنوان نماینده این بخش و با توجه به تجربیاتی که دارد می تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

بازوند افزود: بخش خصوصی بهتر از هر بخشی می داند که چه موانعی پیش رو دارد و نیازمند چه پشتیبانی هایی است.

او از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه خواست تا پایان فروردین نقشه راه شعار امسال و وظیفه هر بخش را مشخص کند و اظهار کرد: برای تحقق این شعار نیازمند همدلی همه ارکان نظام هستیم.

او همچنین از اقدامات صورت گرفته از سوی اتاق کرمانشاه در سال گذشته قدردانی کرد و گفت : با وجود آنکه سال 1399 سال سختی از نظر اقتصادی بود اما همه تولیدکنندگان و کارآفرینان پای کار بودند که قدردان زحمات آنها هستیم.

بازوند در ادامه با تأکید بر اینکه مسیر توسعه، شکوفایی و بالندگی استان کرمانشاه را با جدیت بیشتری ادامه خواهیم داد، تأکید کرد: در شش ماه باقیمانده دولت با کار جهادی و تلاش شبانه روزی تا آخرین روزکاری فعالیت خواهیم کرد تا ضمن حرکت در مسیر تحقق شعار سال بتوانیم به قول و تعهد خود به مردم نیز عمل کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به حضور در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دومین روز از سال 1400 به ریاست رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار شد 19 مصوبه برای اجرا به دستگاه ابلاغ شود که مهمترین آن تخصیص 300 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی و ارزان برای کارآفرینان و تولیدکنندگان در مناطق زلزله زده است که باید توسط فرمانداران و تیم اقتصادی استان پیگیری شود.

در ادامه این نشست تعدادی از مسئولین مرتبط با حوزه اقتصادی استان نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران