پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509832 تاریخ : 1398/12/27-16:11:33
,13,
لزوم تدارک نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان پیش از آغاز کشت بهاره

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم تدارک نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان پیش از آغاز کشت بهاره

سرپرست وزارت جهاد گفت:هیچ کشاورزی نباید نیازمند دریافت بذر باشد، بذر مورد نیاز کشاورزان باید پیش از اعلام نیاز آنها به اندازه کافی تدارک دیده شود تا کشاورزان در زمان کشت با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست ارزیابی کشت پاییزه و تدارک کشت بهاره که به صورت ویدئو کنفرانس بامدیران زراعت استان‌های مختلف کشور برگزار شد، اظهار داشت: بخش زراعت کشور نقش تعیین کننده‌ای در تولیدات کشاورزی دارد که باید تمامی فرایند داشت، کاشت و برداشت آن نظارت و کنترل دقیق شود و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب و به اندازه و به موقع در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که باید بذر مورد نیاز کشاورزان پیش از زمان نیاز تدارک دیده شود، گفت: هیچ کشاورزی نباید نیازمند دریافت بذر باشد و بذر مورد نیاز کشاورزان باید پیش از اعلام نیاز آنها به اندازه کافی در کشور تدارک دیده شود تا کشاورزان در زمان کشت با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید برنامه سرعت انتقال ارقام و جایگزینی ارقام قدیمی را با ارقام مناسب هر منطقه در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: مزارع بذر باید 5 بار تا زمان برداشت محصول، قارچ کش زده شود و کود و آب آن به موقع و به اندازه داده شود.

کشاورز تاکید کرد: پیام‌های حفظ نباتات، گیاه پزشکی و  آمادگی مقابله با سرما باید در قالب دستورالعمل‌های اجرایی به طور مستمر در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نحوه عملکرد مدیران و معاونین در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با وجود شیوع این ویروس باید یک شبکه آنلاین دائم برای پرسش و پاسخ در معاونت زراعت ایجاد شود تا از استان‌ها سوال شود که چه میزان از قارچ کش‌ها استفاده شده و چرا برخی اقدامات همچنان مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به تولید جو و استفاده از ارقام پر محصول توجه کنیم و باید بر روی این ارقام تمرکز ویژه داشته باشیم تا تولید گوشت وضعیت بهتری قرار گیرد.

در ادامه این جلسه حسین جعفری رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی اظهار داشت: در مزارعی که مشکل قارچی وجود ندارد هم، سم‌پاشی شیمیایی و استفاده از قارچ کش‌ها می‌تواند باعث افزایش 20 درصدی محصول در واحد سطح شود.

وی افزود: کشاورزان باید طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی اقدام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران