پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314153 تاریخ : 1396/10/28-13:52:14
,14,17,
لزوم تامین زیرساخت برای پذیرش سالیانه 20 میلیون گردشگر در افق 1404

رییس انجمن دوستی ایران و چین تاکید کرد

لزوم تامین زیرساخت برای پذیرش سالیانه 20 میلیون گردشگر در افق 1404

رییس انجمن دوستی ایران و چین از برنامه ریزی ایران برای جذب سالیانه 20 میلیون نفر گردشگر در افق 1404 خبر داد و گفت: برای تحقق این رقم، تامین و توسعه زیرساخت هایی مانند حمل و نقل بار و مسافر، رستوران های بین راهی و ارتقای کیفیت خدمات ضروری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،احد محمدی امروز (پنجشنبه) در نخستین همایش بین المللی «چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محور گردشگری و تجارت» در هتل لاله تهران افزود: گردشگری از ظرفیت های بسیار خوب اقتصادی کشور است و گردشگران می توانند علاوه بر انتقال فرهنگی، رونق اقتصادی را نیز به ارمغان آورند.

محمدی تصریح کرد: سالیانه بطور متوسط پنج میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید می کنند که شامل گردشگران فرهنگی، تجاری، زیارتی، تفریحی و توریسم سلامت است.
وی تاکید کرد اکنون ارائه خدمات در مراکز خدماتی و پذیرایی کشور از سطح قابل قبول و معتبر بین المللی برخوردار نیست و برای پذیرایی از سالیانه 20 میلیون نفر گردشگر میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه ویژه از نظر قابلیت های زیست محیطی و آثار باستانی، اراده جدی برای توسعه گردشگری دارد.

چین در سال 2016 میلادی 100 میلیون گردشگر جذب کرد
محمدی جمهوری خلق چین را بزرگرترین کشور از نظر صنعت گردشگری در جهان دانست و یادآوری کرد در سال 2016، بیش از 100 میلیون نفر خارجی از این کشور بازدید کردند و بیش از 120 میلیون نفر از اتباع چینی به سایر نقاط جهان رفتند.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای گردشگران چینی در جهان، باید برای بازدید سالیانه یک میلیون نفر از شهروندان این کشور از ایران برنامه ریزی شود که لازمه آن در وهله نخست، تاسیس رستوران ها و هتل های مناسب، همچنین بهره مندی از راهنمایان تور مسلط به زبان چینی است.
این مسوول اضافه کرد: نزدیکی فرهنگی و فراوانی و تنوع جاذبه های گردشگری 2 کشور، بهترین دلیل و مشوق برای توسعه روابط در این زمینه است اما باید مسئولان امر به فراهم کردن مقدمات لازم بپردازند.
چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری دومین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از بزرگ ترین کشورهای مولد گردشگری جهان است و از این نظر در زمره بازارهای هدف اولویت دار بسیاری از کشورها قرار دارد.
امروز چین در صدر کانون های تاثیرگذار در بخش گردشگری قرار دارد.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات تور چین، در نیمه نخست سال 2016 حدود 64 میلیون چینی به خارج سفر کردند.
بر اساس پیش بینی بانک آمریکا تا سال 2019 حجم گردشگری خروجی چین به 173 میلیون نفر می رسد که 173 میلیارد دلار نیز هزینه می کنند.
بر همین اساس نفوذ به بازار پر رونق گردشگری چین و جذب و ترغیب گردشگران چینی برای سفر به ایران می تواند جزو برنامه های مهم و راهبردی بازاریابی گردشگری قلمداد شود.
همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محور گردشگری و تجارت در نظر دارد به طور منسجم و تخصصی به بررسی این امر پرداخته و با ارائه راهکارهای اثربخش به سازمان های دولتی و فعالان بخش خصوصی، دیدگاهی صحیح و واقع گرایانه از فرصت های پیش رو در ایران بدهد.
پیشینه، ظرفیت های توسعه و چشم انداز روابط گردشگری ایران و چین، ضرورت تمرکز بر شناخت بازار گردشگری چین، نقش 2 کشور در توسعه گردشگری جاده ابریشم، جایگاه اتاق های بازرگانی و تشکل های تجاری و صنعتی و فرصت های تجاری خرد و کلان بخش های خصوصی در توسعه مناسبات در زمینه گردشگری و نقش تفاهمنامه های خواهرخواندگی در توسعه روابط بین شهری محورهای اصلی این همایش را تشکیل می دهند.
همچنین، توسعه همکاری های استانی میان ایران و چین، زمینه سازی برای جذب سرمایه های خارجی در بخش گردشگری، تبیین نقش زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در توسعه این صنعت، بررسی نقش شناخت روحیات، الگوهای رفتاری و علایق و سلایق گردشگران چینی، تبیین شیوه صحیح ارتباط بهتر و خدمات موثرتر در خدمات دهی به گردشگران چینی، روش های بهبود و اصلاح نظام مالی تا به ثمر رسیدن یک نظام کارا، مطمئن و باثبات، بررسی نقش زبان چینی و زبان فارسی برای ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر و ارایه خدمات بهتر به مسافران چینی، دستیابی به راهکارهای عملی و علمی مبتنی بر رفت و آمد بازرگانان و تقویت گردشگری تخصصی و استفاده از تجربیات بازرگانان موفق ایرانی و چینی اهداف اصلی این همایش است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 464
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران