پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511685 تاریخ : 1399/02/07-15:57:11
,13,
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت آب سبز در دیم‌زارها در سال جهش تولید

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت آب سبز در دیم‌زارها در سال جهش تولید

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت بسیار خوبی در زمینه استفاده از آب سبز (باران) در دیم‌زارها وجود دارد که بخش آب و خاک و زراعت می‌تواند با تهیه یک طرح جامع بر روی آن کار کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی مراد اکبری در اولین گردهمایی مدیران ستادی و استانی معاونت آب و خاک که امروز به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: چندین پروژه آبیاری تحت فشار و صدها پروژه بزرگ در سال گذشته داشتیم که در رابطه با تجهیز و نوسازی قنوات و تأمین آب بود.

وی اظهارداشت: در روزهای پایانی اسفند ماه یک 1500 میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها تزریق کردیم در حالی که با شرایط سخت تامین مالی و شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم.

 معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: 85 درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در اختیار بخش آب و خاک در استان‌ها است.

اکبری با اشاره به امضای سند بهره‌وری آب گفت: سند بهره‌وری آب با اتاق بازرگانی ایران امضا شد که سال گذشته مقرر شد عملیاتی شود و به تمام استان ها ابلاغ شد.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: این سند پایه و اساسی برای بهره وری آب در کشور است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

اکبری با تأکید بر این نکته که اگر خاک را مدیریت نکنیم نمی توانیم آب را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: با افزایش 0.5 درصدی مواد آلی در خاک می توان 25 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهش تولید در سال 99، عنوان کرد: باید توسط معاونت های تخصصی، طرح های زود بازده و کلیدی که در جهش تولید موثر باشد تهیه و ارائه شود.

 معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره  همکاری کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه، گفت: روز گذشته در ستاد احیای دریاچه ارومیه، رئیس سازمان محیط زیست کشور از کشاورزان تشکر کرد که به احیای این دریاچه کمک کردند.

اکبری تصریح کرد: بارندگی در این دو سال نشان از ورود به ترسالی نیست، ما در یک کشور خشک و نیمه خشک هستیم و این روند بارندگی ها در کشورهایی مانند ایران طبیعی است، بنابراین منابع آبی همچنان در خطر است و رویکرد ما باید آبیاری تحت فشار از نوع میکرو باشد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از آب سبز در سال جهش تولید بیان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در زمینه استفاده از آب سبز در دیم‌زارها داریم که بخش آب و خاک و زراعت می توانند با تهیه یک طرح جامع بر روی آن کار کنند.

 معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: به منظور دریافت اعتبارات طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور یک تفاهم نامه در سال 99 برنامه ریزی کرده‌ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 399
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران