پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495035 تاریخ : 1398/09/21-17:43:40
,13,22,
قیمت گوجه فرنگی در بازار روند کاهشی در پیش گرفت

قیمت گوجه فرنگی در بازار روند کاهشی در پیش گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت گوجه فرنگی از دیروز به شدت روند کاهشی داشته و امروز قیمت گوجه درجه یک سر مزرعه بین 30 تا 35 هزار ریال و گوجه‎های درجه 2 نیز 20 تا 25 هزار ریال خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: قرار شده تعرفه‌ای برای صادرات گوجه فرنگی گذاشته شود که این خبر نیز می‎تواند در کاهش بیش از پیش قیمت گوجه تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: سطح زیرکشت استان بوشهر 11 هزار و 300 هکتار بوده که سطح واقعی از این میزان اندکی کمتر است.

منوچهری افزود: پیش بینی تولید گوجه نیز 565 هزار تن بوده که با خسارت تگرگ در شهرستان دیر این حجم از پیش بینی  را کم کرده است.

وی ادامه داد: سطح کشت پاییزه گوجه نیز یک هزار و 250 هکتار است که حدود 75 هزار آن در مناطق بوشکان، ارم و جم برداشت شده است.

منوچهری گفت: کل برداشت گوجه فرنگی پاییزه تا روز گذشته نیز حدود 93 هزار تن بوده و همچنین برداشت در دشت‌های استان نیز آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی شده تا پایان آذر ماه 140 تن گوجه از مزارع برداشت شود و  یک سطح 2 هزار و 500 هکتاری در هرمزگان و یک سطح قابل توجه نیز از جنوب استان فارس به چرخه برداشت آمده که این مهم به کاهش قیمت گوجه در بازار کمک کرده است.

منوچهری گفت: یکهزار و 422 هکتار نیز در شهرستان‌‎های دیر، کنگان و دشتی  به علت تگرگ خسارت 70 تا 80 درصدی دیدند که برآورد این خسارت 437 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: از مجموع هکتارهای خسارت دیده نیز تنها 16 هکتار پوشش بیمه‎ای داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران