پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453124 تاریخ : 1398/01/27-12:32:03
,13,
قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده 14 هزار تومان

قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده 14 هزار تومان

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها با نرخ 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود، قیمت مرغ زنده در اوایل اردیبهشت با افزایش 200 تا 300 تومانی به 9 هزار و 800 تا 10 هزار تومان برسد.

چهار آیین درباره آخرین تحولات بازار نهاده‌های دامی گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا به سبب آزاد شدن حواله مرغداران و روان شدن حمل و نقل با کاهش یک هزار و 500 تومانی با نرخ 4 هزار و 500 تا 5 هزار تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه 17 میلیون تن نهاده دامی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: سالانه 7 میلیون تن نهاده‌های دامی در بخش گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پشتیبانی امور دام تنها 2 میلیون تن از این میزان را تأمین می‌کند و به ناچار مرغداران مجبورند مابقی نیازشان را از بازار آزاد خریداری کنند.

به گفته وی، سالانه 10 تا 20 درصد نیاز نهاده دامی با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام و مابقی از بازار آزاد تهیه می‌شود.

عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان ادعایی بیش نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نرخ 2 برابری نهاده‌های دامی در بازار آزاد نسبت به قیمت مصوب، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان وجود ندارد.

وی سیاست تنظیم بازار برای عرضه مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان را مخرب دانست و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که براساس هزینه‌های واقعی نرخ مصوب مرغ را اعلام کنند تا اجهافی در حق تولیدکنندگان صورت نگیرد.

چهار آیین در پایان نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 تا 10 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی را 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان اعلام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران