پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465784 تاریخ : 1398/03/13-13:52:26
,5,
قیمت هر بشکه نفت خام به مرز 60 دلار رسیده  است

قیمت هر بشکه نفت خام به مرز 60 دلار رسیده است

قیمت نفت که با تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا تحرکات مثبتی را از خود نشان داده بود با افزایش تنش‌های تعرفه‌ای آمریکا با کشورهای مختلف از شرق و غرب دنیا، کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، امروز نیز با آغاز معاملات نفت خام، قیمت‌ها بیش از پیش پایین آمد. نفت برنت با حدود 1.5 درصد کاهش نسبت به قیمت‌های روز جمعه، 61 دلار و 17 سنت قیمت‌گذاری شد که نشان می‌دهد 89 سنت ارزان شده است.

نفت شاخص آمریکا نیز بیش از 5 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد تا با افتی 35 سنتی، 53 دلار و 15 سنت معامله شود.

روند کاهش قیمت نفت از آنجایی شتاب گرفت که آمریکا از اعمال تعرفه 5 درصدی بر روی کالاهای مکزیکی خبر داد.

در واقع قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های تجاری جدید پس از خط و نشان کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره وضع تعرفه تجاری ضد مکزیک که یکی از بزرگترین شریکان تجاری آمریکا و تولیدکننده عمده نفت است، کاهش یافت.

اگر چه هنوز مشخص نیست که این تعرفه 5 درصدی بر روی نفت خام وارداتی از مکزیک نیز اعمال خواهد شد اما نگرانی پالایشگران آمریکایی در این زمینه قیمت‌ها را کاهشی کرده است.

همچنین کند شدن رشد تقاضا و نگرانی از جنگ تجاری آمریکا با کشورهای گوناگون سبب شده بود قیمت نفت افت شدیدی را تجربه کند.

تاثیر این عوامل آنچنان زیاد بوده که حتی کاهش تولید نفت روسیه به کمترین میزان در دوسال گذشته و پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید نیز نتوانسته باعث تقویت قیمت‌ها در بازار شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران