پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467122 تاریخ : 1398/04/09-09:24:12
,11,21,
قیمت مصالح ساختمانی کاهش می یابد

علوی مطرح کرد:

قیمت مصالح ساختمانی کاهش می یابد

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد که برای کاهش قیمت مسکن قیمت مصالح ساختمانی را کاهش داده و در اختیار انبوه سازان قرار دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش اجاره بها و قیمت مسکن گفت:در کشور ما همانند کشورهای توسعه یافته مالیات بر عایدی سرمایه نداریم که این باعث شده سوداگری در کشور افزایش یابد.

شرایط به نحوی شده که قیمت مسکن را سوداگر تعیین می‌کند نه دولت

وی ادامه داد: شرایط به نحوی شده که قیمت مسکن را سوداگر تعیین می‌کند نه دولت، در حالی که دولت باید طرح و سامانه جامع مسکن را ارائه دهد و قیمت ها را بر اساس مناطق مشخص کرده تا متقاضی بداند که دولت قیمت ها را بر اساس اصول کارشناسی اعلام کرده است.

دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی خالی در کشور داریم

علوی با اشاره به اینکه دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی خالی در کشور داریم، افزود: این تعداد واحد مسکونی خالی در کشور باعث رکود سرمایه شده و از طرفی فرار مالیاتی را به همراه داشته و همچنین سرمایه ملی در برخی از نقاط متمرکز شده که هیچ ارزشی برای اقتصاد ملی نداشته و هیچ نوع اشتغالی هم ایجاد نمی کند.

لزوم تصویب لایحه مالیات بر عایدی مسکن

وی بیان کرد: اگر بتوانیم لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن که دولت ارائه می دهد را تصویب کنیم می توانیم گام مثبتی را برای رفع معضل مسکن برداریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا به تصمیم دولت قرار است 400 هزار واحد مسکونی ساخته شود که عرضه این تعداد واحد مسکونی به بازار می تواند التهابات روانی در این حوزه را کاهش دهد. در مجموع حدود 25 میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم که بتوانیم عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم.

وی با بیان اینکه حدود 12 میلیون دختر و پسر در کشور داریم که باید ازدواج کرده و این تعداد نیاز به مسکن دارند افزود: حدود 2 الی 3 میلیون بافت فرسوده در کشور نیز وجود دارد و هر ساله به 900 هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم که تقاضا را به تعادل برسانیم.

کاهش قیمت مصالح ساختمانی در آینده ای نزدیک

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد که برای کاهش قیمت مسکن قیمت مصالح ساختمانی را  کاهش داده و در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا قیمت ها بدین طریق کاهش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 502
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران