پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463048 تاریخ : 1398/01/30-13:23:11
,7,
قیمت طلای 18 عیار 40 هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

قیمت طلای 18 عیار 40 هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلای 18 عیار در نخستین روز هفته 470 هزار تومان بود اما تا پایان هفته با کاهش حدود 40 هزار تومانی همراه شد و به قیمت 430 هزار تومان رسید که امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار باشد و ثبات دوباره به بازار بازگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، آیت محمدولی به روند معاملات طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت نسبت به دو هفته نخست سال جاری نوسانات شدیدی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه این نوسان زمینه ساز سردرگمی سرمایه گذاران در این بازار شد، گفت: از روز چهارشنبه قیمت ها در این بازار در مسیر کاهشی قرار گرفت که امیدواریم با درایت مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی این روند ادامه دار باشد و آرامش به بازار بازگردد.
محمدولی با اعلام اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد آرامش در بازار زمینه سرمایه گذاری و نیز رونق تولید را فراهم کنیم، اظهار داشت: تنها با ایجاد شرایط خرید و فروش می توان شاهد رونق کسب و کار طلا و سکه و معامله بیشتر از سوی سرمایه گذاران باشیم.
رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران میزان حباب موجود در قیمت سکه را بیش از 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت یک مثقال طلای آب شده (17 عیار) در بازار امروز روز پنجشنبه یک میلیون و 852 هزار تومان، یک گرم طلای 18 عیار 429 هزار و 500 تومان، سکه طرح جدید چهار میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 550 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 550 هزار تومان و سکه گرمی 950 هزار تومان بود.
محمدولی به دلایل کاهش قیمت ها در بازار اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ ارز و همچنین میزان تقاضا بی تاثیر بر روند قیمت ها نیست، اما قیمت طلا و سکه در بازار بیشتر متاثر از قیمت ارز است.
رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران اواخر سال 97 و 20 روز نخست فروردین ماه را بهترین زمان برای خرید طلا دانست و گفت: فعالان بازار در صورت سرمایه گذاری در بازار طلا متضرر نخواهند شد و امیدواریم که سرمایه گذاران از خرید طلای آب شده و خام بپرهیزند و به سمت خرید مصنوعات طلا پیش روند.
وی وضعیت معاملات در بازار هفته آینده را مورد پیش بینی قرار داد و اعلام کرد: با وجود وضعیت کنونی، پیش بینی بازار سخت است اما با توجه به وضعیت بازار در دو روز آخر هفته، احتمال ادامه همین روند در بازار هفته آینده بسیار زیاد است که با چنین اتفاقی رونق به بازار باز خواهد گشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران