پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465632 تاریخ : 1398/03/10-14:03:49
,7,
قیمت طلا و سکه 5 درصد کاهش یافت

در هفته گذشته

قیمت طلا و سکه 5 درصد کاهش یافت

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی و افت دلار با کاهش داد و ستد و تقاضا در بازار همراه شده است، گفت: در هفته گذشته ارزش طلا، انواع سکه و دلار به طور میانگین با کاهش 5 درصدی مواجه شده و قیمت‌های بی سابقه‌ای به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در یک هفته گذشته گفت: در هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا به واسطه کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی و افت ارزش دلار در بازار داخلی روند نزولی به خود گرفت که در کنار آن کاهش داد و ستد و تقاضا به واسطه تعطیلی میانه هفته و ایام شهادت حضرت امیر نیز به ثبت رسید.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: کاهش داد و ستد و تقاضا در بازار طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید و بیشترین افت قیمت‌ها نیز در میانه هفته به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اونس جهانی در یک هفته گذشته به طور میانگین با 12 دلار کاهش مواجه شد و در انتهای هفته ارزش آن به 1276 دلار رسیده است و در کنار آن دلار آمریکا در بازار ایران از کانال 14 هزار تومانی به کانال 13 هزار تومانی وارد شده است.

کشتی آرای یادآور شد: به طور متوسط در هفته جاری ارزش سکه تمام، طلا و دلار با کاهش 5 درصدی مواجه شده و ارزش هر قطعه سکه تمام از 4 میلیون و 820 هزار تومان به 4 میلیون و 620 هزار تومان رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در میانه هفته افت ارزش طلا و سکه حدود 6.5 درصد بوده است، گفت: کاهش تنش‌های سیاسی و مباحث مرتبط با مسائل بین‌المللی کاهش ارزش ارز را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 4 میلیون و 540 هزار تومان، طرح جدید 4 میلیون و 620 هزار، نیم سکه 2 میلیون و 620 هزار، ربع سکه 1 میلیون و 690 هزار، سکه یک گرمی 1 میلیون، هر مثقال طلا 1 میلیون و 820 هزار و هر گرم طلای خام 18 عیار 420 هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

کشتی آرای در انتها گفت: قیمت طلای خام 18 عیار در ابتدای هفته 435 هزار تومان در میانه هفته 402 هزار تومان و در انتهای هفته 420 هزار تومان بوده و طی 5 ماه اخیر قیمت‌های ثبت شده در هفته گذشته بی سابقه بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران