پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512602 تاریخ : 1399/02/22-10:53:57
,7,4,
قیمت طلا افزایشی شد

قیمت طلا افزایشی شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها که انتظارات برای اقدامات محرک مالی بیشتر و نرخهای بهره پایینتر را تقویت کرد، بالای 1700 دلار ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.5 درصد افزایش، به 1708 دلار و 75 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه حدود یک درصد افت کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1711 دلار و 70 سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" در این باره گفت: سرمایه گذاران در قیمتهای پایینتر خریدار طلا شده اند. حتی در بهترین شرایط ما در فضای نرخهای بهره اندک و سیاستهای مالی تسهیلی و بالا رفتن تورم هستیم. طلا در بلندمدت به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد و سرمایه گذاران تلاش می کنند پیش از جهش این فلز ارزشمند، آن را خریداری کنند. همچنین طلا از حمایت فنی فراوانی در حدود سطح 1700 دلار برخوردار است.

اقدامات محرک مالی که از سوی بانکهای مرکزی و دولتهای جهان برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است، از قیمت طلا به عنوان دارایی امن پشتیبانی خواهد کرد.

با این حال رشد قیمت طلا به دلیل صعود ارزش دلار آمریکا و بازارهای سهام آسیایی محدود شد. سرمایه گذاران انتظار دارند با وجود خبر ناخوشایند افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، کشورهای بیشتری محدودیتهای قرنطینه را کاهش دهند.

آماری که روز یکشنبه از سوی چین منتشر شد، ممکن است نشان دهنده آغاز موج جدیدی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در شمال شرقی این کشور باشد و همزمان کره جنوبی هم نسبت به موج دوم ابتلا هشدار داده است.

آمار وزارت کار آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در آوریل 20.5 میلیون شغل را حذف گرده که منعکس کننده تبعات پاندمی ویروس کرونا است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کردند که آمریکاییها نباید انتظار بازگشت سریع به رشد اقتصادی را داشته باشند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، به 1902 دلار و 46 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، در 770 دلار و 20 سنت ایستاد. هر اونس نقره 0.4 درصد صعود کرد و به 15 دلار و 51 سنت رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 429
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران