پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466078 تاریخ : 1398/03/21-11:44:44
,11,
قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان سال افتتاح می شود

نوبخت:

قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان سال افتتاح می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از آزادراه تهران- شمال از اختصاص 23 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی خبر داد و گفت: با تخصیص این بودجه قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد باقر نوبخت امروز سه شنبه  21 خرداد در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مصمم هستیم با منابع موجود، مسیر توسعه عمرانی را پیش ببریم.

وی افزود: در این راستا،  23 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های عمرانی اختصاص یافته است.

معاون رییس جمهوری گفت: این نخستین بار است که در سه ماهه نخست امسال این رقم برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه کاره اختصاص می یابد. سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان در کل سال برای تکمیل پروژه های عمرانی تخصیص یافت.
نوبخت به مسافران شمال کشور وعده داد که مسیر رسیدن به شمال با افتتاح این آزادراه 64 کیلومتر کوتاه می شود.
وی همچنین توضیح داد که تاکنون 600 میلیارد تومان با تعهد 300 میلیاردی بنیاد مستضعفان و همینطور سهم 300 ملیاردی دولت برای تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال هزینه شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه از طراحی برنامه مالی و فنی برای تکمیل سایر قطعات آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: اولویت افتتاح قطعه یک است که تا پایان سال جاری انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه جدید دولت در بخش بودجه که با هدف کاهش وابستگی به منابع نفتی طراحی شده است، گفت: برای سال جاری بودجه ای را تعریف و جایگزین نفت کرده ایم که وابستگی 10 درصدی به درآمد نفتی دارد و تصمیم داریم با این بودجه طرح های عمرانی نیمه تمام را کامل کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: این بودجه از سوی سازمان برنامه مشخص شده است و در حال حاضر منتظر تایید رهبر معظم انقلاب هستیم.

با اتمام پروژه آزادراه تهران-شمال شاهد کوتاه شدن 64 کیلومتری مسیر، کاهش 3 ساعته مدت زمان سفر و صرفه جویی 600 میلیارد تومانی سالانه مصرف سوخت در قیاس با راه تهران-کرج-چالوس خواهیم بود.

طول مسیر آزادراه تهران-شمال 121 کیلومتر خواهد بود و در حالی که طول مسیر راه تهران-کرج-چالوس 185 کیلومتر است، با پایان این پروژه شاهد کوتاه شدن 64 کیلومتری مسیر مربوطه خواهیم بود که در نهایت موجب خواهد شد به میزان سالانه 600 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

سرعت طرح آزادراه تهران-شمال 100 کیلومتر بر ساعت است، در حالی که سرعت طرح راه تهران-کرج-چالوس 50 کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این زمان سفر در آزادراه تهران-شمال یک ساعت و 30 دقیقه پیش‌بینی شده است، در حالی که زمان سفر در جاده تهران-کرج چالوس معادل چهار ساعت و 30 دقیقه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران