پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447873 تاریخ : 1397/11/13-15:10:03
,15,
فناوری فضایی در زندگی مردم نقش آفرینی می کند / ضرورت استفاده از فناوری فضایی در عرصه کشاورزی استان قم

رییس سازمان فضایی ایران:

فناوری فضایی در زندگی مردم نقش آفرینی می کند / ضرورت استفاده از فناوری فضایی در عرصه کشاورزی استان قم

رییس سازمان فضایی ایران با سفر به استان قم و در دیدار با استاندار این استان درباره همکاری و استفاده از فناوری فضایی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به دستاوردهای حوزه فضایی پس از انقلاب اسلامی از جمله تکمیل چرخه فناوری فضایی، گفت: با همت جوانان و متخصصان ایرانی و با وجود محدودیت ها، توانستیم فعل ما می توانیم را صرف کنیم و به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کنیم و امروز این فناوری در مقابل تحریم ها واکسینه شده است.

براری با اشاره به تنوع و اهمیت کاربردهای خدمات فضایی از جمله کاربردهای حوزه محیط زیست، پایش زمین و مدیریت بلایا خاطر نشان کرد: امروز فناوری فضایی در زندگی مردم نقش آفرینی می کند و باعث افزایش رفاه و توسعه اجتماعی و اقتصادی در جامعه می شود.
معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر توسعه همه جانبه فناوری فضایی در کشور افزود: در تلاش هستیم تا سهم شهرستان ها و استان ها را از فناوری فضایی بنا بر ظرفیت های موجود ارتقا دهیم.
رییس سازمان فضایی ایران به ضرورت توسعه این خدمات و افزایش سهم استان قم از این نوع خدمات تاکید کرد.
در این دیدار بهرام سرمست، استاندار قم ضمن خوشامدگویی به تیم سازمان فضایی ایران، با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از مواهب الهی در حوزه میراث های طبیعی و مشترک بشری به همکاری مشترک برای توسعه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین تاکید کرد.
در این دیدار برای تسریع در حل مسائل و چالش‌های استان قم از جمله ریزگردهای نمکی با استفاده از خدمات فناوری فضایی و داده های ماهواره ای تاکید شد.
مسائل کشت و زرع استان که از کشت های زراعتی به سمت باغداری گرایش پیدا کرده و توسعه آن نیازمند اطلاعات پیشرفته زمین و آب و هوا می باشد، مبحث دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این نشست صادقی نائینی، معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی نیز به برخی از زمینه های همکاری مشترک بین سازمان فضایی و استانداری پرداخت که از آن جمله به در اختیار قراردادن تصاویر مورد نیاز برای تحلیل ریزگردهای محلی و متقابلا تهیه و مراقبت از یک منطقه بکر کویر نمک به منظور سایت کالیبراسیون فضایی اشاره شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران