پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492046 تاریخ : 1398/07/22-13:01:31
,6,
فقط قاچاقچیان لاستیک سواری وارد می کنند!

فقط قاچاقچیان لاستیک سواری وارد می کنند!

دبیر انجمن واردکنندگان تایر اعلام کرد: ازآنجا که نرخ ارز ثابت بوده قیمت لاستیک های وارداتی افزایش نیافته اما پس از تحریم ها برخی از برندها به دلیل افزایش کارمزد، توام با افزایش قیمت بوده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمد میرعابدینی اظهار داشت: واردکنندگان لاستیک سنگین تقریبا در حال انجام کار هستند اما هیچیک از واردکنندگان لاستیک های سواری، اقدام به واردات نمی کنند زیرا تعرفه بسیار بالا و ارز، نیمایی است و در حال حاضر واردات این محصول تنها از طریق قاچاق و به وسیله قاچاقچیان انجام می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر گفت: واردات تایرهای سنگین از 2 ماه پیش متوقف شده اما موضوع این است که واردکنندگان لاستیک های سنگین برای انجام واردات پا پیش می گذارند و اقدام می کنند اما در حوزه لاستیک های سواری و سبک، به دلیل تعرفه بالا و ارز نیمایی واردکنندگان برای واردات اقدام نمی کنند.

میرعابدینی درخصوص فروش تایرهای سنگن بدون صدور حواله گفت: آقای قبادی معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت طی نامه ای درخصوص 2 سایز تایر اعلام نمود که برای این 2 سایز نیاز به صدور حواله از وزارت راهداری نیست و واردکنندگان می توانند با همان قیمت مصوب، فروش داشته باشند. هفته بعد از آن آقای قبله، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی آقای قبادی طی نامه ای عنوان نمود که فروش فقط بر اساس صدور حواله باشد. بنابراین اگر در ابلاغ این موضوع، اولویت با سمت و مقام باشد نامه آقای قبادی ارجح است و درصورتیکه زمان صدور نامه، ملاک عمل باشد نامه مدیر کل ارجحیت دارد، به هر حال واردکنندگان بر اساس حواله کار می کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر درخصوص قیمت تایرهای وارداتی گفت: ما افزایش قیمت نداشته ایم زیرا نرخ ارز ثابت بوده اما پس از تحریم ها مقداری هزینه کارمزد به کار اضافه شده و درخصوص برخی از برند ها تا 15 درصد نیز هزینه کامزد پرداخت می شود و بابت این موضوع ممکن است افزایش قیمتی در محصولات به وجود آید اما به دلیل سایر عوامل، افزایش قیمت وجود نداشته و به طور کلی افزایش قیمت، تنها درخصوص برخی برندها و به دلیل افزایش کارمزد بوده است.

میرعابدینی در پایان گفت: وضعیت تایر سواری بسیار وخیم است و آمار واردات نشان می دهد که در این خصوص تقریبا وارداتی انجام نشده و اگر کمبودها افزایش یابد این کمبود قابل جبران نخواهد بود. درگذشته درخصوص لاستیک های سنگین چنین چالشی به وجود اما از آنجاکه تعداد خودروهای سنگین اندکی بیش ار 1 میلیون دستگاه بود موفق به رفع مشکل شدیم اما بحث تایرهای سواری به دلیل اینکه تعداد این خودروها بالغ بر 17 میلیون دستگاه است چالش عمیق و دشواری خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران