پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253240 تاریخ : 1395/10/10-11:07:03
,10030,
فقط 1.3 درصد از بودجه آموزش به فنی و حرفه‌ای می‌رسد

فقط 1.3 درصد از بودجه آموزش به فنی و حرفه‌ای می‌رسد

معاون وزیر کار از اختصاص 4000 میلیارد تومان اعتبار در بخش آموزش دولتی طی امسال خبر داد و گفت: تنها 1.3 درصد از کل بودجه آموزش به آموزشهای فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد امین سازگارنژاد،  اظهار کرد: علیرغم آنکه مهارت می‌تواند ثروت آفرین باشد خروجی سیستم آموزشی ما نشان می‌دهد که آموزشهای دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست و همان افراد دوباره به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بر می‌گردند.

وی لازمه دستیابی به رشد اقتصادی را توانمندسازی مردم دانست و گفت: معتقدم این توانمندسازی باید از طریق آموزش صورت گیرد.

سازگارنژاد با بیان اینکه از مجموع کل بودجه آموزش در کشور تنها 1.3 درصد آن به آموزشهای فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، افزود: در سال 1395 در بخش آموزش دولتی چهار هزار میلیارد تومان معادل 420 میلیارد تومان هزینه شد که دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد را شامل نمی‌شود.

معاون وزیر کار درباره لزوم توجه برنامه ششم به موضوع مهارت، تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه باید پیوست آموزشی داشته باشیم. بر اساس سند 2030 آموزش کشور که به امضا رسیده و لازم الاجرا است، آموزش در 20 سال آینده باید خروجی داشته و مادام العمر باشد.

وی در ادامه درباره اعزام نیروی کار به خارج اظهار کرد: این مساله یک کار رقابت‌پذیر است و فرد باید صلاحیت داشته و به زبان کشور مورد نظر به خوبی آشنا باشد. طبعا آموزش‌های شغلی با آموزشهای مهارتی متفاوت است چون شخصی می‌خواهد مهارتی بیاموزد تا درآمد داشته باشد، در مقابل فردی می‌خواهد برای خودش یاد بگیرد و فردی هم به دنبال داشتن شغل است.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مشکل اصلی جامعه این است که ارائه دهندگان خدمات و شاغلان فاقد مهارت هستند چون در کشورهای دیگر اگر فردی مهارت لازم برای شروع یک کسب وکار را نداشته باشد و دست به کاری بزند جریمه می‌شود.

معاون وزیر کار همچنین با اعلام حمایت از طرح‌های اشتغالزا در بحث تسهیلات دهی، گفت: طی قراردادی که با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده‌ایم افرادی که طرح‌های اشتغالزا و کارآفرینی داشته و آن را ارائه دهند در صورت تایید تسهیلات لازم را دریافت می‌کنند.

به گفته وی مدال آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت نیز از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران