پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421439 تاریخ : 1397/08/24-15:11:10
,17,11,
فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شرق کشور در سه روز آینده / بارش برف و تگرگ در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شرق کشور در سه روز آینده / بارش برف و تگرگ در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی

طی سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، با تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود.

شدت فعالیت این سامانه طی امروز و فردا جمعه در جنوب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

براین اساس امروز در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش‌بینی می شود.

در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بخش‌هایی از استان های اصفهان، قم و یزد و با شدت بیشتر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمال استان فارس بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که از بعدازظهر امروز و صبح جمعه در جنوب استان لرستان و شمال شرق خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

جمعه با ادامه فعالیت سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور به تدریج گستره فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

این سامانه شنبه در استان‌های واقع در شرق و شمال شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

همچنین امروز و فردا جمعه د ربخش‌هایی از استان‌های واقع در سواحل جنوب دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس مواج بوده، لذا توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناورها به خصوص شناورهای سبک به عمل آید.

تهران امروز کمینه دمای 9 درجه را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود فردا با 2 درجه کاهش صبح پایتخت کمینه دمای 7 درجه بالای صفر را در ایستگاه مهرآباد تجربه کند. از همین رو بیشینه دما در هوای نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد تهران 11 درجه بود و فردا این دما انتظار می‌رود با سردتر شدن 9 درجه باشد.

امروز مشهد با کمینه دمای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با ثبت دمای 31 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان بود.  

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران