پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521963 تاریخ : 1399/08/06-16:35:42
,11,
فعالیت بنادر کشور حتی یک روز هم متوقف نشد

معاون وزیر راه و شهرسازی:

فعالیت بنادر کشور حتی یک روز هم متوقف نشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: علی رغم تلاش دشمنان، حتی یک روز هم زیرساخت های بندری از نظر خدمت رسانی در پذیرش کشتی ها و تخلیه و بارگیری انواع محمولات متوقف نشده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازسازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در مقاطع مختلف درصدد بوده تا فعالیت و حمل و نقل دریایی کشور را دچار محدودیت و توقف کند که با بهره گیری از تجربیات گذشته، استفاده از توان تخصصی و تنوع و توزیع زیرساخت های بندری در طول سواحل کشور، حتی یک روز هم زیرساخت های بندری از نظر خدمت رسانی در پذیرش کشتی ها و تخلیه و بارگیری انواع محمولات متوقف نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دور جدید تحریم های دریایی از اردیبهشت سال 97، افزود: تلاش های استکبار بر این بوده تا حمل و نقل دریایی را زمین گیر کند، اما در این مقطع حساس نه تنها فعالیت بنادر دچار اختلال و توقف نشده، بلکه بنادر تجاری و بازرگانی کشور از حیث پذیرش کشتی ها، تخلیه و بارگیری و نگهداری کالاها توانسته است به وظایف حاکمیتی و اصلی اش عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی و به تبع آن به تجارت بین المللی و حمل و نقل دریایی سایه انداخته، تاکنون 70 میلیون تن انواع کالا تجاری از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

توزیع ظرفیت های بندری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به توزیع ظرفیت های بندری در تمام سواحل طولانی کشور و محدود نشدن پاسخگویی به انواع ترافیک ها در یک نقطه خاص، آن را یکی از مزیت های پدافند غیرعامل در حوزه بنادر تجاری و دروازه های اقتصادی دانست و گفت: در حوزه پذیرش و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اگرچه بندر امام خمینی (ره) هاب کالاهای اساسی است و عمده ظرفیت و توان کشور در این بندر است، اما ترتیبی اتخاذ شده است تا این وابستگی صرفاً در یک بندر نباشد.

افزایش ظرفیت بندری و تجاری در شرق تنگه هرمز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس مطالعات، تقاضا برای تجارت دریابرد در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: تا سال 1424 به حدود 630 میلیون تن ظرفیت بندری نیاز داریم.

وی با اشاره به طرفیت 246 میلیون تنی فعلی بنادر، افزود: تا سال 1404 حدود 330 میلیون تن به ظرفیت بنادر تجاری اضافه خواهد شد، همچنین بالغ بر 150 میلیون تن ظرفیت در شرق تنگه هرمز و در سواحل خلیج فارس (در سواحل مکران) اجرایی و عملیاتی می شود.

راستاد افزود: در زمینه پیشگیری از بروز حوادث در بنادر و واکنش در شرایط اضطرار، توانسته ایم طرح های عملیاتی جست و جو نجات دریایی و طرح های اقتضایی مقابله با آلودگی دریایی را مصوب و اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر سرلوحه بودن اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای واکنش سریع در سازمان بنادر، اظهار داشت: حرکت کور اخیر دشمن در ایجاد اختلال و توقف احتمالی در بنادر کشور، با یک طرح اقتضایی خنثی و حتی یک لحظه هم در روند تخلیه و بارگیری و ورود و خروج انواع کالاها وقفه ایجاد نشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران