پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311677 تاریخ : 1396/09/29-10:16:05
,10029,
فعالان حوزه سلامت از فرصت فراهم آمده در نمایشگاه بین المللی اکفا استفاده نمایند

دکتر اصغری:

فعالان حوزه سلامت از فرصت فراهم آمده در نمایشگاه بین المللی اکفا استفاده نمایند

به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه بین المللی اکفا در کنار کنگره بین المللی زیست پزشکی و جشنواره بین المللی زیست دارو ، جناب آقای دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با ارسال پیام بر ضرورت شرکت و استفاده از آنها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت متن پیام جناب آقای دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو به شرح ذیل می باشد:

در کنار روش های نوین درمانی و داروهای جدید، تجهیزات پزشکی ضلع سوم مثلث فناوری سلامت است. 

هویداست که برنامه ریزی و تلاش در راستای خودکفایی کشور در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، دارو و کالاهای سلامت و در پی آن صادرات این محصولات، از جمله اهداف نظام جمهوری اسلامی در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی و ارتقای نظام سلامت است.

 در این راستا تلاش دولت و تولیت سلامت، همواره و حتی الامکان، بر کاهش هزینه ارایه خدمات سلامت از طریق کاهش بهای دارو و تجهیزات پزشکی بوده و هست.

بی گمان در حمایت از تولید ملی، خرید کالای سلامت ایرانی بر مشابه خارجی ارجحیت دارد، لکن انتظار می رود تا فناوران و تولیدکنندگان داخلی نیز به موازات این اعتماد و حتی پیشتر و بیشتر، ضمن گسترش کمی تولید، در جهت بهبود کیفی آن، وفق جدیدترین استانداردهای جهانی تلاش کنند.

 اگرچه به نظر می رسد که رفع موانع تولید و ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، از جمله پیش نیازهای کارآفرینی و تولید محصولات نوآورانه است، ایجاد و توسعه شبکه های علم و فناوری، نیازسنجی های علمی و دقیق از بازار و آینده پژوهی بازار ملی و بین المللی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

 یکی از دغدغه های وزارت بهداشت و بالتبع سازمان غذا و دارو، توسعه شبکه های ارتباطی شرکت های دانش بنیان با بازار سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی است و یکی از راهکارهای ارتقای این تعامل، حضور توامان پژوهشگران و فناوران، عرضه کنندگان و متقاضیان محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی در همایش های علمی و نمایشگاههای فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی است .

ازین رو امید است فعالان حوزه سلامت، در تمامی سطوح و ابعاد، از فضای مناسب و فرصت فراهم آمده در نمایشگاه بین المللی اکفا در کنار کنگره بین المللی زیست پزشکی و جشنواره بین المللی زیست دارو در جهت ارتقای توان تولید ملی و حضور پرتوان در عرصه بین المللی استفاده نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران