پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264623 تاریخ : 1395/10/27-08:38:44
,10029,
فضای عمومی آرام و امیدبخش در کشور برای فعالیت محققان یک ضرورت است

فضای عمومی آرام و امیدبخش در کشور برای فعالیت محققان یک ضرورت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی ضرورت ها برای فعالیت پژوهشی در کشور از جمله بودجه و امکانات، گفت: فضای عمومی کشور اگر آرام و در عین حال امیدبخش باشد، محقق احساس امنیت کرده و امیدوارانه فعالیت خود را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در حاشیه بیست و دومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی به خبرنگاران گفت: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را موظف کردیم یک تا 3 درصد درآمد اقتصادی خود را صرف پژوهش کنند؛ این کار کمک موثری برای فعالیت های پژوهشی است و دانشگاه های علوم پزشکی از محل درآمد خود بابت فعالیت پژوهشی هزینه می کنند.

وی به انجام فعالیت های پژوهشی به طور خاص در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: در طول 3 سال گذشته پژوهشگران برتر ما چهار برابر شدند و تعداد مقالات با کیفیت رشد قابل توجه ای داشته است.
وزیر بهداشت بیان کرد: در علوم پزشکی محققان بین المللی زیادی داریم و توانستیم رتبه بسیار خوب در منطقه داشته باشیم و در برخی از حوزه ها رتبه جهانی را کسب کنیم.
وی به فعالیت نزدیک به 600 مرکز تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس معیارهای بین المللی سعی شده است مجموعه های برتر انتخاب و در قالب این جشنواره از آنها تقدیر شود.
هاشمی تاکید کرد که مهمتر از بودجه و امکانات، فضای عمومی کشور است که اگر این فضا آرام و در عین حال امیدبخش باشد محقق احساس امنیت کرده و امیدوارانه فعالیت خود را دنبال می کند.
وی اظهار کرد: محققین به دنبال فناوری های نو و خلق ثروت موثر برای کشور هستند و ما باید زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم. وی تاکید کرد که محققان نیاز به توجه و احترام و همچنین امکانات، تجهیزات و ثبات قوانین و مقررات دارند و ما در این حوزه ضعف هایی داریم که باید به تدریج مرتفع کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران