پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511655 تاریخ : 1399/02/07-13:26:03
,10028,10032,
فصل بهار شهریه مصوب سال آینده ابلاغ می شود

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی مطرح کرد

فصل بهار شهریه مصوب سال آینده ابلاغ می شود

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: فعلاً خانواده ها پیش ثبت نام را در مدارس غیردولتی به صورت الکترونیکی انجام دهند، شهریه هنوز مصوب نشده اما در فصل بهار تکلیف شهریه ها مشخص و ابلاغ می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید صالح ظهر امروز در گفتگو با شبکه خبر درباره شهریه مدارس غیر دولتی گفت: در خصوص شهریه مدارس غیردولتی در دوره تعطیلی کرونا از آنجایی که ما مدارس را مکلف کردیم که تمام خدمات آموزشی که آموزش و پرورش برای یکسال تحصیلی مشخص می کند را ارائه دهند و در روزهای کرونایی نیز بنا به ابلاغ آموزش و پرورش، آموزش تعطیل نبود و چه بسا مدارسی ساعات بیشتر و هزینه های دیگری را در این مدت صرف کردند، لذا بازگشت شهریه موضوعیت پیدا نکرد.

وی ادامه داد: در این میان در خصوص شهریه فعالیت های غیردرسی یک کمیته‌ای زیر نظر شورای سیاستگذاری و نظارت این سازمان تشکیل شده که برای برگشت آن بخش از شهریه به محض اعلام زمان پایان سال تحصیلی تصمیم گیری می کند. ممکن است به این شکل باشد که مثلاً اگر دانش آموزی سال آینده نیز قرار باشد در همان مدرسه درس بخواند، این بخش از شهریه در قالب بخشی از شهریه سال آینده منظور شود.

وی در خصوص اجاره بهای مدارس غیردولتی و بخشودگی ها در این زمینه بیان کرد: هفته گذشته پیشنهادی طی پیشنهادی که از سمت آموزش و پرورش به ستاد ملی کرونا اعلام شد و تصویب هم شد، مقرر شد که تمام مدارس و مراکزی که در فضاهای آموزشی دولتی مستقر هستند برای اسفند تا خرداد بخشودگی اجاره بها منظور شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره میزان حقوق معلمان غیر دولتی و گلایه برخی معلمان درباره اینکه حقوق آنها پرداخت نشده است نیز گفت: ما از روزهای ابتدایی که مدارس تعطیل شدند اعلام کردیم که موسسین موظف هستند که بنا بر همان قراردادی که با معلمان دارند حقوق آنها را پرداخت کنند چرا که آموزش هم در این روزها توسط همان معلمان ادامه دارد و شهریه ها نیز پرداخت شده است.

صالح در پایان درباره ثبت نام های سال آینده بیان کرد: ما اعلام کردیم از آنجایی که مدارس غیردولتی ظرفیت محدودی دارند فعلاً خانواده ها پیش ثبت نام را به صورت الکترونیکی انجام دهند، شهریه هنوز مصوب نشده و خانواده ها به صورت علی الحساب برای بعد از خرداد آن را پرداخت کنند. در همین فصل بهار تکلیف شهریه ها مشخص می شود و ابلاغ می کنیم به استان ها. ما یک الگویی داریم که 7 پارامتر را در هر منطقه و استان در نظر می گیریم از جمله افزایش اجاره بهای ملک و یا حقوق معلم ها که به صورت کشوری اضافه می شود و… طبق این پارامترها الگوی شهریه در هر منطقه و استان مشخص می شود و اینگونه نیست که یک عدد ثابتی به شهریه ها اضافه شود. البته حتماً درصدی افزایش شهریه را خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران