پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496233 تاریخ : 1398/10/18-11:52:47
,13,
فروش رب استحصالی از خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در بورس کالا

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

فروش رب استحصالی از خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در بورس کالا

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از عرضه و فروش حدود 12 هزار و 500 تن رب گوجه فرنگی در بازار فیزیکی بورس کالای کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد افزود: تاکنون 89 درصد مطالبات گوجه فرنگی کاران به ارزش297 میلیارد تومان در استان های فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: کشاورزان در سال جاری الگوی کشت ارایه شده از جانب وزارت جهاد کشاورزی را رعایت نکرده و مبادرت به کشت گسترده محصول گوجه فرنگی کردند که نتییجه آن عرضه بالای این محصول در مقابل تقاضای ثابت باعث شد تا در تابستان گذشته با کاهش شدید قیمت این محصول در بازار روبرو شویم به نحوی که قیمت گوجه در بازار پایین تر از قیمت تمام شده برای کشاورزان شد.

وی تصریح کرد: تا جایی که پایداری تولید این محصول در سال‌های آتی را دچار مخاطره کرد بنابراین ناگزیر این سازمان در اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور و ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت مبادرت به خرید حمایتی گوجه فرنگی مازاد بر نیاز این صنعت در تابستان امسال کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: در این طرح در مجموع حدود 335 هزار تن گوجه فرنگی به طور مستقیم از کشاورزان خریداری شد که در مجموع بالغ بر 46 هزار تن رب گوجه فرنگی تولید شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارخانه های طرف قرارداد تعاونی های روستایی 23 کارخانه مستقر در 7 استان است، گفت: تاکنون 65 میلیارد تومان معادل 87 درصد از مطالبات کارخانه های رب گوجه فرنگی پرداخت شده است.  

شیرزاد با بیان اینکه شفافیت، دسترسی آسان به اطلاعات و ایجاد فرصت مساوی برای خریداران از ویژگی های فروش این کالا در بورس است، افزود: این طرح، پشتوانه ای جهت تعدیل قیمت، ها در بازار است که در راستای سیاست های تنظیم بازاری این سازمان به مرور از طریق بورس در بازار عرضه خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 388
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران