پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518585 تاریخ : 1399/06/10-09:12:52
,11,
فروش بلیت همه صندلی های هواپیما به جز دو ردیف آخر مُجاز شد

با تصمیم معاونان وزرای راه و بهداشت؛

فروش بلیت همه صندلی های هواپیما به جز دو ردیف آخر مُجاز شد

معاونان وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر سرتغییر پروتکل بهداشتی مسافرگیری در پروازها و امکان فروش همه صندلی های هواپیما توافق کردند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و مراکز تجمع مسافران ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل و جانشین وزیر در ستاد مدیریت بحران و معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تصمیمات جدید در خصوص پذیرش مسافر در ناوگان هوایی کشور ابلاغ گردید.

شهرام آدم نژاد با اشاره به برگزاری جلسه کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اذعان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قابلیت های سیستم تهویه هواپیما در تصفیه مداوم هوای داخل کابین این وزارتخانه با افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در داخل هواپیما با انجام تعهداتی از سوی وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از دستگاه های پیشگام در مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده که خوشبختانه از همان ابتدا همکاری همه جانبه ای توسط خانواده این وزارتخانه با وزارت بهداشت صورت گرفته است؛ بنابراین تبعیت از مصوبات ستاد ملی از یک سو و لزوم هماهنگی با رفتارهای جامعه هوانوردی بین الملل از سوی دیگر، دو اولویت مهم ما در شرایط وجود کرونا در بخش هوایی بوده است.

آدم نژاد در شرح جزئیات پروتکل جدید ترددهای مسافران بخش هوایی گفت: بر اساس این پروتکل بهداشتی جدید، افزایش ظرفیت پذیرش مسافر داخل هواپیما به شرط خالی ماندن دو ردیف صندلی انتهایی هواپیما، استفاده از ماسک توسط مسافران در طول سفر و روشن بودن سیستم تهویه هواپیما بر روی زمین بلامانع است.

وی تأکید کرد: همچنین مقرر شد به منظور پایش کیفیت هوای کابین، به صورت دوره ای نمایندگان وزارت بهداشت اقدام به نمونه برداری از هوای داخل کابین کنند. ضدعفونی کردن و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کلیه گلوگاه ها در ترمینال ها و همچنین اتوبوس های انتقال مسافرین کما فی السابق توسط کلیه مسافران، کارکنان و مستقبلین الزامی است و بنا به مجازات های در نظر گرفته شده با متخلفین برخورد خواهد شد.

پیش از این به دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت های هواپیمایی به دلیل مبارزه با شیوع کرونا، ملزم به فروش تنها 60 درصد ظرفیت هواپیماها بودند که با مصوبه اخیر کمیته حمل و نقل ستاد ملی مبارزه با کرونا، ایرلاین ها می توانند همه ظرفیت پروازی خود به استثنای دو ردیف آخر هر هواپیما را به فروش برسانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران