پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352203 تاریخ : 1397/04/23-11:54:29
,23,17,
فرهنگ سازی مالیاتی و آبادانی کشور

یادداشت؛

فرهنگ سازی مالیاتی و آبادانی کشور

مالیات در آبادانی کشور نقشی بدیهی و روشن داشته و همکاری مردم در این خصوص، توسعه و پیشرفت نظام اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در این بین فرهنگ مالیاتی نقش مهمی در بالابردن درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دارد. افزایش اطلاع رسانی های لازم، شفاف سازی امور و آگاه ساختن مردم از سرانجام درآمدهای مالیاتی، اعتماد مردم به دستگاه مالیاتی و درنتیجه رشد فرهنگ مالیاتی را میسر می کند. آگاه شدن مردم از ارتقای خدمات و رفاه اجتماعی، آموزش، بهداشت و آبادانی، توسط درآمدهای مالیاتی، رشد فرهنگ مالیاتی و مشارکت روزافزون پرداخت داوطلبانه مالیات را سبب می شود. رشد اموری مانند احداث پل‌ها، سدها، راه‌ها، توسعه زیرساخت‌های شهری، توسعه فضاهای تفریحی و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به واسطه فرهنگ سازی مالیاتی امکان پذیر خواهد بود. باید این حقیقت مورد پذیرش عموم قرار گیرد که مالیات از منابع مهم درآمد دولت به شمار می رود و ثبات و تداوم وصول مالیات، موجب ثبات در برنامه ریزی دولت برای ارایه خدمات مورد نیاز کشور در زمینه های گوناگون می شود. توسعه فرهنگی، از اهمیتی اساسی برخوردار بوده و عامل فرهنگ سازی بیش از پیش در کانون توجه دولتمردان و برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار گرفته است. بهبود نظام مالیاتی بدون توجه به ارتقای فرهنگ مالیاتی محقق نمی شود. ترویج فرهنگ مالیاتی از طریق معرفی مزایای مالیات در آبادانی و عمران شهرها و کشور و ایجاد امکانات عمومی، از اهداف مهم نظام مالیاتی است. پرداخت به موقع مالیات، از عوامل اساسی رشد و توسعه جوامع است. این مهم رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی، ارائه خدمات و آبادانی کشور را به دنبال دارد. مردم هر کشور باید مالیات را قسمتی از بدهی خود به دولت بدانند تا آنجا که پرداخت به موقع آن باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. تحقق اهداف اقتصادی دولت به خصوص در بحث مالیات، نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و مردم باید در خصوص نحوه دریافت مالیات، هزینه نمودن و میزان تاثیرگذاری آن بر اقتصاد و عمران و آبادانی کشور اطلاعات و شناخت کافی داشته باشند. 

با فرهنگ سازی مالیاتی این باور توسعه می یابد که با پرداخت مالیات، دولت بهتر می تواند خدمات خود را ارائه دهد و در حقیقت وصول کامل مالیات، گام مهمی در راستای تحقق سیاست اقتصادی دولت است، آگاه ساختن مردم در مورد نقش مالیات در توسعه و رونق اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و اینکه مالیات ابزاری برای توزیع بهتر و عادلانه درآمدها است که در نهایت به همه اقشار جامعه به ویژه اقشار کم درآمد اختصاص می یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران