پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451006 تاریخ : 1397/12/18-12:15:35
,17,
فرآیندهای ارزی در تعامل با سامانه جامع ارزی به طور سیستمی عملیاتی شده است

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد:

فرآیندهای ارزی در تعامل با سامانه جامع ارزی به طور سیستمی عملیاتی شده است

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از پیشرفت 75 درصدی سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: از آغاز امسال تمام فرایندهای ثبت سفارش واردات تا قبل از امور گمرکی از طریق این سامانه انجام می شود و به طور خاص، امسال فرآیندهای ارزی در تعامل با سامانه جامع ارزی به طور سیستمی عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رهبری در خصوص پیشرفت سامانه جامع تجارت گفت: سامانه جامع تجارت یک درگاه واحد است که سامانه های بیش از 30 دستگاه دیگر کشور به آن متصل شده و با تکمیل اتصال گمرک به آن، تحقق 100درصدی خواهد یافت. این سامانه تا کنون بیش از 75 درصد پیشرفت داشته است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی عنوان کرد: طبق آمار هم اکنون حدود 33 هزار کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد حدود 23 هزار بازرگان فعال هستند.

روزانه 2 تا 3 هزار ثبت سفارش انجام می شود که در روزهای سال این تعداد متفاوت است.
رهبری ادامه داد: روزانه حدود هزار و 500 مجوز صادر شده و بیش از هزار اعلامیه تامین ارز صادر می شود. همچنین در گمرک حدود 2 تا 3 هزار پروانه برای ترخیص واردات کالا و روزانه حدود 110 هزار بارنامه با تایید برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود و این داده ها همه از طریق سامانه جامع تجارت تبادل میشوند.
وی با بیان اینکه در صدور مجوز ورود، حدود 23 دستگاه مجوزدهنده دخیل هستند، گفت: برای تسهیل ارتباط این دستگاه ها و تسریع کار مراجعین سامانه هایی در نظر گرفته شده است.

سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری بازرگانان، سامانه جامع مجوزها، سامانه جامع ارزی، سامانه جامع حمل و نقل، سامانه جامع انبارها، سامانه جامع گمرکی، سامانه جامع معاملات از این سامانه ها هستند.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه این سامانه ها در سال 97 پیشرفت خوبی داشته اند، عنوان کرد: طبق قانون، این سامانه ها از طریق سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند (موسوم به سامانه جامع تجارت) باید با یکدیگر متصل، یکپارچه و هماهنگ شوند و از ورود چندباره اطلاعات یکسان پرهیز شود که امسال بخش زیادی از این کار انجام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران