پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451675 تاریخ : 1397/12/26-15:36:21
,17,
فرایند اجرایی طرح تاپ اعلام شد

فرایند اجرایی طرح تاپ اعلام شد

دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) در بنگاههای صنعتی به کار گرفته می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) طرحی است که هدف آن توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه به منظور کاربردی نمودن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار می باشد.

این طرح در سال 98 در دوبخش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را به صورت مسأله محور انجام دهند و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، اجرا می شود.

دانشجویان بومی در اولویت طرح تاپ

براساس آمار منتشرشده توسط یونسکو در سال 2015، ایران از نظر تعداد فارغ التحصیلان رشته های فنی-مهندسی پس از آمریکا و روسیه در رتبه سوم جهان قرار گرفته است، اما این توسعه کمی تاکنون آن طور که باید در رشد اقتصادی کشور نمود پیدا نکرده است.

بنابر آخرین گزارش منتشرشده توسط مجمع جهانی اقتصاد، ایران از نظر وجود دانشمندان و مهندسان حائز رتبه 55 و از نظر جذب فناوری در بنگاه ها حائز رتبه 118 در میان 137 کشور است. بنابراین سرمایه های عظیم انسانی باید در قالب تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به گونه ای درست هدایت شده و اثربخشی اقتصادی آن ها افزایش پیدا کندکه به همین منظور طرح« تاپ» توسعه دانش بنیان بنگاه ها را از طریق بهره-مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دنبال می کند.

در این بخش، فرآیند اجرایی برای دانشجویانی که پایان نامه تحصیلات تکمیلی آن ها هدفمند، مسأله محور و مأموریت گرا بوده و براساس نیاز یک بنگاه تولیدی یا خدماتی (موضوع پژوهشی) تعریف شده، ارائه می شود.
بر اساس این طرح، نیازهای پژوهشی یا فناورانه بنگاه های متقاضی که با توجه به گستردگی ممکن است در قالب یک یا چند پایان نامه قابل رفع باشد، بر مبنای شیوه نامه های مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت احصا ودرسامانه تاپ برای بررسی طرفین عرضه (سربازان، دانشجویان واساتید تاپ ) بارگذاری خواهد شد.

طراحی سامانه به گونه ای انجام می شود تا در مرحله مصاحبه، دانشجویان بومی در اولویت قرارگیرند.
گفتنی است؛ با رونمایی از فاز نخست سامانه الکترونیک طرح از ابتدای اسفند ماه سال جاری، بنگاههای متقاضی می توانند نسبت به ثبت نام و درج نیازهای پژوهشی و فناورانه خود در سامانه این طرح به نشانی www.iranetop.ir اقدام نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران