پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450165 تاریخ : 1397/12/08-17:23:46
,8,
فاینکس؛ نقطه عطفی در تعامل مؤثر نهادهای مالی و متقاضیان وجوه

در گفتگو با احمدی تحلیلگر بازارهای مالی مطرح شد:

فاینکس؛ نقطه عطفی در تعامل مؤثر نهادهای مالی و متقاضیان وجوه

تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر و شکل‌گیری ابزارها و نهادهای مالی جدید در بازار سرمایه کشور گام مهمی در راستای شکل‌گیری اجزای زیست‌بوم تأمین مالی بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، موسی احمدی کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب افزود: برای تسهیل و تسریع فرایند تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، همکاری میان اجزای زیست بوم تأمین مالی و تعاملات مناسب میان این نهادهای مالی از جمله شرکت‌های تأمین سرمایه، رتبه‌ بندی اعتباری، پردازشگر اطلاعات مالی، کارگزاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ناشران و سایر نهادهای فعال حائز اهمیت است.

 در این میان، حجم تأمین مالی موجود با نیازهای موجود بازار تطبیق ندارد که بخشی از آن به عدم ایفای بهینه نقش ابزارها و نهادهای مالی موجود در بستر بازار سرمایه مربوط می‌شود.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر بازارهای مالی اظهار داشت: حلق? اتصالات میان نهادهای مالی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری از یکسو و روند توسعه‌ای بازار بدهی و نقش بسیار ناچیز اوراق بدهی شرکتی و پروژه‌محور بخش خصوصی از سوی دیگر، حکایت از لزوم توجه به تکمیل زنجیره تأمین مالی دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع از چند منظر قابل بررسی است، ادامه داد:  از یک جهت، با توجه به این که پارادایم غالب تأمین مالی همچنان بر بازار پول استوار است آشنایی بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی از شیوه‌ها و ابزارهای تأمین مالی از بازار سرمایه بسیار محدود است.

احمدی افزود: از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران خرد و بعضاً نهادی نیز آشنایی کافی با ابزارهای مالی کافی نداشته و تنوع این ابزارها نیز جوابگوی نیازهای متنوع تأمین مالی در بازار نیست. بخشی از این خلأ به عدم آگاهی کافی سرمایه‌گذاران و بخشی نیز مربوط به بهره‌گیری محدود از خدمات نهادهای تصمیم‌ساز و مشاوره تخصصی مربوط می‌شود.

 این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مصوب? اخیر سازمان بورس در خصوص حذف ضامن برای ناشران دارای رتبه اعتباری سطح سرمایه‌گذاری، این زمینه را برای شرکت‌هایی با شایستگی اعتباری مناسب فرصت بهره‌مندی از منابع مالی با بهای تمام شده کم‌تر فراهم می‌ کند.

 احمدی ادامه داد: نمایشگاه فاینکس درصورت بهره‌برداری بهینه، این فرصت را در اختیار اجزای مختلف نظام تأمین مالی کشور از جمله بانک، بیمه و بورس می‌گذارد تا با تعامل مناسب و تعریف مناسب نقش و جایگاه نهادهای مالی موجود، زمینه تسریع و تسهیل فرایند تأمین مالی و تعریف نقش‌های جدید و ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای تأمین مالی را فراهم کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با فراهم‌شدن زیرساخت‌های قانونی مورد نیاز و ارتقاء سطح سواد مالی فردی و آگاهی‌های سازمان‌ها و ایفای نقش فعالانه و پویا توسط نهادهای مالی کشور، شاهد اثربخشی و کارایی مناسب فرایند تأمین مالی در کشور باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران