پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452054 تاریخ : 1398/01/07-15:58:27
,8,
فاینکس فرصتی برای شناخت ابزار های جدید بازار سرمایه

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

فاینکس فرصتی برای شناخت ابزار های جدید بازار سرمایه

روال مرسوم این است که آحاد جامعه با حضور در نمایشگاه ها از آخرین رویدادها و دستاوردهای نهادها، صنایع و موسسات باخبر شوند و بازارهای پولی و مالی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به برگزاری فاینکس 2019 گفت: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه طی 11 سال گذشته به­ صورت منظم برگزار شده و مهم­ترین رویداد حوزه­ پولی و مالی کشور  است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی می­ تواند به محلی برای جذب مشتریان جدید، معرفی نوآوری های بازار مالی، برگزاری گردهمایی­ ها و مشورت­ های تخصصی و جایی برای عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص تبدیل شود.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ویژگی های ممتاز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را برشمرد و گفت: هنوز فرهنگ سازی لازم برای بهره برداری از ابزارهایی همچون معاملات آتی سهام، فروش استقراضی و سایر ابزارهای این چنینی انجام نشده و این نمایشگاه می­ تواند فرصت مناسبی برای سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان درگیر باشد تا این ابزارها در این محیط معرفی شوند و توسط عموم مردم شناخته شوند و هم­چنین در خصوص راه ­اندازی برخی از این ابزارها همفکری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طبیعتا فراگیر شدن بازار سرمایه می تواند موجب رشد و اعتلای این بازار شود، گفت: وجود چنین نمایشگاه ­هایی می­ تواند ورود نقدینگی بیشتر به بازار سرمایه را رقم بزند و به توسعه آن کمک کند.

روح الله میرصانعی تاکید کرد: واقعیت این است که به رغم آنکه بورس کشورمان سابقه 50 ساله دارد، بورس نوپایی محسوب می­ شود. حضور اساتید مطرح دانشگاه، دانشجوهای رشته­ های مرتبط مالی و پیشکسوتان در نمایشگاه و استفاده از نظرات آن­ها در کارگاه­ های تخصصی می­ تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران