پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491619 تاریخ : 1398/07/14-11:14:27
,8,
فاکتورهای تأثیرگذار بر بازار فلزات تشریح شد

فاکتورهای تأثیرگذار بر بازار فلزات تشریح شد

مهم ترین فاکتور اثرگذار بر روند قیمت فلزات در حال حاضر، قیمت های جهانی، نرخ ارز و بازار مصرف است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، علی اصغر بهرامی، مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در خصوص روند فلزات در بازار داخلی و جهانی گفت: از فاکتورهای موثر در بازار فلزات می توان به قیمت های جهانی، اشاره داشت که در این میان کشمکش های تجاری میان آمریکا و چین امید به افزایش قیمت را در بازارهای جهانی از بین برده است.  به همین دلیل می توان گفت این فاکتور موثر، در حال حاضر روند با ثبات و یا کاهشی دارد.

وی در خصوص دیگر فاکتور موثر گفت: یکی از فاکتورهای موثر در قیمت فلزات در بازار داخلی، نرخ ارز نیمایی است. اگر خوش بینانه نگاه کنیم و قیمت ارز را با ثبات بگیریم در سه الی چهار ماه آینده افزایشی در قیمت محصولات این صنعت نخواهیم داشت.

بهرامی با اشاره به سومین فاکتور تأثیرگذار در صنعت فلزات بازار داخلی تصریح داشت: سومین فاکتور بحث رونق و رکود بازار است که در فصل زمستان در بحث ساخت وساز که مصرف بالای آلومینیوم، تیرآهن، میلگرد، و مس را دارد با مقداری رکود مواجه هستیم.

وی گفت: این رکود نسبی در بخش ساخت و ساز همراه با عدم کشش قیمت ها در بازار موجب کاهش قیمت فلزات شده است. اما اگر تمام این روند تأثیرگذار در بازار فلزات را در کنار هم بگذاریم می توانیم بازار این محصولات را با ثبات ارزیابی کنیم.

بهرامی خاطرنشان ساخت: اگر از لحاظ سیاسی در روابط بین المللی ثبات داشته باشیم و نرخ ارز فراتر از 12 هزار تومان پیش نرود و در بازارهای جهانی نیز، یا روند کنونی میان آمریکا و چین ادامه یابد، بازار این محصولات با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در ادامه گفت: اگر صلح تجاری میان آمریکا و چین برقرار شود، زمینه های رشد محصولات فلزی نیز هموار خواهد شد و با افزایش قیمت ها رو به رو خواهیم شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران