پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421462 تاریخ : 1397/08/24-17:25:59
,17,10028,
فاصله طبقاتی را به‌هیچ عنوان نمی‌پذیرم/ ضرورت تقویت تاب‌آوری اقتصادی و مقاومت در حوزه تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فاصله طبقاتی را به‌هیچ عنوان نمی‌پذیرم/ ضرورت تقویت تاب‌آوری اقتصادی و مقاومت در حوزه تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به‌عنوان دولتمرد به‌هیچ عنوان فاصله طبقاتی را نمی‌پذیرم، گفت: در کمال تأسف قله‌های ثروت در کنار حفره‌های فقر وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد شریعتمداری صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: در تحریمهای ظالمانه دشمنان به سر میبریم و سالها است که مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی سخن گفتند که تحقق آن میتواند با بحرانهای اقتصادی و جنگ اقتصادی دشمن مقابله کند.

وی با بیان اینکه ما همواره تحت فشار و تحریمهای دشمن قرار داشتیم اما ایام فعلی یکی از سختترین دورانها است گفت: دشمن با فشار اقتصادی و اعمال تحریمها میخواهد مقاومت ملت ایران را بشکند اما موفق نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز آمریکا به تنهایی به تحریمها ادامه میدهد افزود: امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان تحریمها را اقدامی ناجوانمردانه میدانند و از حقانیت جمهوری اسلامی ایران سخن میگویند و با ما همراهی میکنند.

شریعتمداری بیان کرد: روز 13 آبان را روز صفر شدن و کاهش صدور نفت خام ایران قرار دادند اما هیچگاه نتواستند به اهداف خود دست یابند گرچه فشارهایی اعمال کردند.

وی افزود: ما در اقتصاد مقاومتی باید به موضوعاتی از جمله ترفند دشمن در حوزه نفت بپردازیم و باید بتوانیم در عرصههای گوناگون در تابآوری اقتصادی ایران موفقیتهای بالاتری داشته باشیم و آن را ارتقاء دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه تابآوری اقتصادی و مقاومت در حوزه تولید باید تقویت شود، اذعان کرد: باید از اقتصاد مقاومتی در راهبردیترین زمینهها استفاده کرد تا اقتصاد از تکانههای برونزا ایمن شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در شرایطی که دشمن بهدنبال بیکار کردن نیروهای ما است ستاد اقتصاد مقاومتی در اصل مهم باید بهدنبال صیانت از اشتغال موجود باشد و برای تحقق این مهم اقدام مقابلهای داشته باشد و صیانت از اشتغال موجود نیازمند تصمیمات اساسی است.

شریعتمداری یادآور شد: اگر دلار با افزایش قیمت همراه بود سرمایه در گردش همه واحدهای موجود باید افزایش یابد و برخورداری واحدهای تولیدی از سرمایه در گردش مناسب ضرورت دارد که شورای پول و اعتبار باید نسبت به این مهم اقدام کند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با نرخ 25 درصد تسهیلات اعطایی نمیتوانند به فعالیت ادامه دهند، افزود: استفاده اهرمی از بودجه برای صیانت از اشتغال وضع موجود با کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی برای فعالیت واحدهای تولیدی محقق میشود در واقع یکی از لوازم صیانت از اشتغال موجود کاهش نرخ تسهیلات اعطایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اگر در اعطای تسهیلات دقت نشود و هدفمند نباشد به پولپاشی و هدررفت منابع تبدیل میشود لذا نظارت بر ایجاد اشتغال به ازای هر ریال از تسهیلات اعطایی باید در دستور کار دستگاه اجرایی ذیربط قرار بگیرد.

شریعتمداری با بیان اینکه در مجموع استان گلستان با منابع تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال روستایی بیش از سهمیه تخصیصی در کشور جایگاه مطلوبی دارد، گفت: استان گلستان از ظرفیت اشتغال کامل برخوردار است، در سالهایی میزان بیکاری در استان گلستان کمتر از پنج درصد بود و اگر تنها با اتکا به کشاورزی اشتغال ایجاد شود بخش زیادی از مشکلات این حوزه در استان حل میشود حال آنکه گلستان از پتانسیلها و ظرفیتهای بسیاری در حوزههای مختلف از جمله گردشگری و .. برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید مالیات بدهند اما در شرایط تنش اقتصادی سازمان مالیات و یا سازمانهای دیگر مانند تأمین اجتماعی باید با درک شرایط موجود توجه بیشتری داشته باشد و با ایجاد شرایط مدارا مسیر صحیح را طی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با حفظ مسائل زیستمحیطی باید از ظرفیتهای معدن در استان استفاده شود، تأکید کرد: باید برای ایجاد صنایع بزرگ در استان اقدام شود و از ظرفیت مرزی در استان استفاده شود.

شریعتمداری یادآور شد: امروز مسؤولیت رسیدگی به زندگی فقرا بر عهده من قرار دارد و این بار بر دوش من سنگینی میکند که برای تحقق این هدف از همه شرکای اجتماعی و خیرین کمک میطلبم.

وی تأکید کرد: گرچه فاصله طبقاتی موجود در استان پدیده مطلوب نیست اما قلههای ثروتی نیز در استان وجود دارند که میتوانند به استان کمک کنند و باید خیرین را برای خیر جمعی دور یکدیگر جمع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: با وجود آنکه فاصله طبقاتی و شاخص فقر در استان گلستان وضعیت مطلوبی ندارد اما مردم گلستان امیدوارترین استان و مردم به آینده کشور هستند که این عنصر بسیار مهمی است.

شریعتمداری با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ  تمایل مهاجرت به خارج بیست و هشتمین استان است و از لحاظ احساس عدالت ششمین استان کشور است، تصریح کرد: استان گلستان همزیستی مسالمتآمیز خوبی دارا است و رنگینکمان اقوام و ایران کوچک شناخته میشود.

وی گفت: استان گلستان از بین 31 استان کشور هشتمین استان در اعتماد سیاسی است و از گذشته‌های دور بزرگانی را در استان داشته و 4 هزار شهید را تقدیم نظام کرده و مردم سختکوشی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برخی معادن دارای ایمنیهای کامل نیستند اما مردم گلستان با سختکوشی در این معادن مشغول به کار هستند.

شریعتمداری وحدت بین اقشار مختلف سیاسی در استان گلستان را نشانه زیبایی انقلاب اسلامی دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران