پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267668 تاریخ : 1395/12/15-10:47:56
,10030,
عید نوروز فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی است

نماینده مجلس:

عید نوروز فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عید نوروز فرصتی ارزشمند برای فرهنگ سازی و تبلیغ خرید کالای ایرانی با هدف کاهش معضل بیکاری و افزایش رونق اقتصادی در کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت  غلامرضا کاتب افزود : رهبر انقلاب اسلامی همواره به خرید کالاهای ایرانی توجه ویژه ای داشته اند و برای افزایش اشتغال در کشور راهی به جز حمایت از تولیدات داخلی وجود ندارد. 

وی اظهار داشت : اجرای دقیق برنامه های اقتصادی مقاومتی با خرید کالای داخلی محقق می شود و باید با فرهنگ سازی در تغییر نگرش مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی گام برداشت. 
کاتب با بیان این که برای فرهنگ سازی در هر زمینه ای نیاز به ارایه نظرهای قانع کننده به مردم هستیم ،گفت : افزایش کیفیت بخشی کالاهای ساخت ایران یکی از اقدامات ارزشمند در این رابطه است. 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که با خرید و مصرف کالای داخلی به معنی واقعی، نیمی شعار سال محقق می شود، یادآو شد: با نگاه ویژه به بازار داخلی از سوی مردم و مسوولان نظام رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور دوچندان می شود. 
وی با انتقاد از واحدهای صنعتی که به کیفیت محصولات تولیدی خود توجه ای ندارند، افزود : یکی از دلایل عمده رغبت نداشتن مردم به خرید کالاهای داخلی، مرغوب نبودنشان است و باید دولت در این امر چاره اندیشی کند. 
کاتب تصریح کرد : برای تولید کالایی خاص در کشور باید نمونه های خارجی آن مدنظر قرار گیرد و مشتری مداری به عنوان یک اصل در میان همه صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نهادینه شود. 
وی اضافه کرد : برای خروج اقتصاد ایران از رکود باید به تولید داخلی توجه داشته باشیم و بدون رونق اقتصادی ،اشتغال در کشور ایجاد نخواهد شد. 
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ، خاطرنشان کرد: دولت علاوه برارایه تسهیلات رونق تولید باید در امر نظارت به نوع کالاهای تولیدی نیز نظارت داشته باشد و افزایش نظارت ها و قانونمداری می توان بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت کشور را برطرف کرد. 
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است. 
با ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 437
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران